רצח ידוע מראש: כמעט חוסלה פעמיים - עד שנורתה לעיני ילדיה

פרסום ראשון: הרצח של רבאב אבו סיאם, אם לשלושה מלוד, תוכנן במשך חודשים רבים. היא ניצלה משני ניסיונות חיסול, האחרון בחודש מרץ, ועל אף אזהרות המשטרה ועזיבתה את ביתה - אמש היא מצאה את מותה. "הוצא חוזה על הראש שלה"

זמן צפייה: 03:45

פרסום ראשון: רבאב אבו סיאם, האישה שנרצחה אמש בלוד לעיני ילדיה, ניצלה משני ניסיונות חיסול קודמים, והמשטרה הזהירה אותה כי "הוצא חוזה על הראש שלך", כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

לפני שמונה חודשים הגיעו אל אבו סיאם קציני המודיעין של המשטרה והזהירו אותה, לאחר שידעו על ניסיון לפגוע בה, ולכן אמרו לה שהיא צריכה לצאת מהעיר לוד. בעקבות האזהרה רבאב אכן יצאה מהעיר לוד לכיוון הדרום, אלא שאז התבצע ניסיון החיסול הראשון, כאשר היא נמצאת בצומת בילו ומזהה שלושה אנשים שעוקבים אחריה. אבו סיאם הזעיקה את המשטרה וכוחות גדולים הגיעו לאזור, אך החוליה כנראה עזבה, מבלי לבצע את ההתנקשות.

זירת האירוע בלוד
זירת הרצח בלוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

כעבור שלושה חודשים, בפברואר האחרון, רבאב שהתה בתוך רכב בבת ים, וגם במקרה הזה ניצלה, כאשר מהמשטרה נמסר שלא נעצר איש מאחר ולא היו להם ראיות בעניין זה. אחרי ניסיון הרצח הזה הובאה אבו סיאם באזיקים לבית המשפט, כדי שיחייבו כניסה שלה למוסד סגור אשר ייתן לה הגנה, אלא שהשופט שיחרר אותה, מאחר והיא הקורבן.

מהמשטרה נמסר בעקבות המקרה כי חייבים להחיל כלים אחרים כמו הפתרון עבור ילדים בסיכון - שאותם מחייבים להוציא מהבית, כשלדבריהם כך צריך לקרות גם במקרים של נשים הנמצאות בסכנה, על מנת להתמודד עם התופעה הקשה.

רבאב אבו סיאם - הנרצחת מלוד
רבאב אבו סיאם - האישה שנרצחה בלוד | צילום: פייסבוק

אבו סיאם, שהייתה בעיצומם של הליכי גירושין מבעלה, נורתה אמש ברחוב בן יהודה בלוד לעיני בנותיה, בנות 8, 5 ו-3 בלבד. איתן שנור, חובש מד"א, סיפר: "הפצועה שכבה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעה חודרת בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".