בהשפעת סמים ואלכוהול: אישום נגד הנהגת שהרגה את התינוק מעיין

כשבועיים לאחר תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 40, שבה נהרג התינוק מעיין דומונוביץ' בן השנה ונפצעו ארבעה מבני משפחתו, כתב אישום הוגש יאנה בלום, בת 25 מראשל"צ, בגין המתה בקלות דעת, חבלה חמורה ונהיגה בשכרות. "ידעה כי היא צפויה לגרום לתאונה שבה ייקופחו חיי אדם"

יאנה בלום והתינוק מעיין דומנוביץ'
יאנה בלום והתינוק מעיין דומנוביץ' | צילום: באדיבות המשפחה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד יאנה בלום, בת 25 מראשון לציון, שגרמה לתאונה הקטלנית בכביש 40 לפני כשבועיים, שבה נהרג הפעוט מעיין דומונוביץ'. בלום נאשמת בהמתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון רכב בתוקף.

בכתב האישום נכתב כי הנאשמת "צרכה סם מסוכן מסוג קנבוס כשהיא מצלמת עצמה עושה כן באמצעות הטלפון הנייד שבבעלותה". עוד נכתב כי בלום נהגה מראשון לציון במטרה להגיע למסיבה, כשהיא שיכורה, ואף אספה ברכבה שתיים מהעובדות במסיבה.

יאנה בלום, החשודה בתאונה בנגב
יאנה בלום, החשודה בתאונה בנגב

לאחר מכן נכתב בכת האישום כי בלום שתתה כמות גבוהה של אלכוהול במהלך המסיבה, ולמרות זאת נהגה את דרכה חזרה מהמסיבה, כשבגופה ריכוז גבוה של אלכוהול וחומר הפעיל בסם קנבוס. עוד נכתב כי הנאשמת נהגה ברכבה למרות שרישיון הרכב שלו פקע ביום 12.11.22 ומבלי שהייתה ברשותה פוליסת ביטוח בתוקף.

"הנאשמת החלה בנהיגה פרועה בכביש", נכתב, ובהמשך התנגשה ברכבו של אליה דומונוביץ'. "כתוצאה מהתאונה, רכב א' נדחף והסתבסב לאחור ונעצר על קו ההפרדה בין נתיבי הנסיעה, ואילו רכב ב' הסתבסב גם הוא ונעצר בשטח העפר מימין לנתיב נסיעתו", נכתב בכתב האישום. כידוע, כתוצאה מכך נהרג הפעוט מעיין בן השנה.

"במעשיה ובמחדליה האסורים, הנאשמת גרמה בקלות דעת למותו של המנוח בכך שנהגה ברכבה כשהיא שיכורה עקב צריכת האלכוהול והסם המסוכן", נכתב, וכל זאת "ביודעה, כי כתוצאה מכל אלו היא צפויה לגרום לתאונה שבה יקופחו חיי אדם". "הנאשמת עשתה כן, תוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה האמורה".

Krhuzy
מעיין בן השנה שנהרג בתאונת הדרכים | צילום: דוברות איחוד הצלה/באדיבות המשפחה

בסך הכול נפצעו בתאונת הדרכים, שהתרחשה ביום העצמאות, 6 בני אדם ונהרג מעיין, פעוט כבן שנה. אב המשפחה, אליה, ובנו אורי בן ה-7 נפצעו באורח קשה. האם, אילה, ונטע ושחר בני ה-4 ו-6, נפצעו באורח בינוני, כולם בני משפחת דומונוביץ' מהיישוב נוקדים.

בחקירתה של בלום,  טענה כי אינה זוכרת מה קרה, והדיון בעניינה התקיים בהיעדרה, מאחר והיא מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. סניגוריה טענו כי לאור העובדה כי נעצרה לפני כניסת שבת, והדיון התקיים רק אחרי השעה 24:00, מדובר במעצר לא חוקי, אך בית המשפט דחה את הטענה.

עו"ד גיא שמר המייצג את החשודה אמר: "מדובר בצעירה נורמטיבית, שירתה בחיל המודיעין, עובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה? המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון. אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה. וביקשה להשתתף באבל הכבד של המשפחה".