אישום נגד 3 מהשוטרים ששיבשו את חקירת רצח יואל להנגהל

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד השוטרים חיים גבאי, שי כהן ויצחק בן שעיה, וזאת לאחר ששיבשו חקירת אירועי רצח יואל להנגהל בן ה-18, כל אחד על פי חלקו. מכתב האישום עולה כי אחד השוטרים שלו היכרות מוקדמת עם הדוקר, שוחח עימו בזירת האירוע וטלפונית

יואל להנגהל

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד השוטרים חיים גבאי, שי כהן ויצחק בן שעיה, וזאת לאחר ששיבשו חקירת אירועי רצח יואל להנגהל ז"ל - כל אחד על פי חלקו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אליסף קליין, בעקבות קטטה שהתפתחה ברחוב כיכר צה"ל בקרית שמונה, הוזעקה משטרה, והנאשם חיים גבאי הגיע למקום עם שוטר נוסף ומתנדב.

עוד מוסיף כתב האישום כי לאחר בירור האירוע ומשסברו שהאירוע הסתיים עזבו את המקום וחזרו זמן קצר לאחר מכן עקב דיווח נוסף על קטטה, במהלכה נדקר למוות יואל להנגהל ז"ל על ידי ליעד אדרי. במהלך חקירת אירוע הדקירה שוחחו גבאי ואדרי, אשר להם היכרות מוקדמת, מספר פעמים, בין היתר, בזירת האירוע וטלפונית.

ליעד אדרי, החשוד ברצח יואל להנגהל
ליעד אדרי, החשוד ברצח יואל להנגהל | צילום: פלאש 90

במהלך השיחות סיפר אדרי לגבאי כי היה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע בדבר מצבו הרפואי של להנגהל ובדבר פעולות חקירת המשטרה. גבאי עדכן את אדרי בדבר מצבו של להנגהל , בדבר התקדמות חקירת המשטרה והמליץ לו לשכור שירותי עורך דין. כמו כן, באחת השיחות הנוספות אמר גבאי לאדרי שהוא "יכול להיות רגוע".

בבוקר למחרת אמו של אדרי התקשרה לגבאי והוא המליץ לה לשכור עבור בנה שירותי עורך דין מאחר שזהותו ידועה למשטרה למרות שידע כי מעורבותו של אדרי אינה ידועה למשטרה. רק אחרי שנודע למשטרה, מגורם אחר, על מעורבותו האפשרית של אדרי באירוע הדקירה הוא הפך לחשוד. למרות מעורבותו של אדרי באירוע הקטטה והחשד כי הוא היה מעורב באירוע הדקירה, מצבו הנפשי והשאלות ששאל, נמנע גבאי, במודע ובמכוון, מלמסור את המידע למפקדיו ולצוות חקירת הרצח.

על פי אישום נוסף, לזירת אירוע הרצח הגיעו הנאשמים שי כהן ויצחק בן שעיה. טרם הגעתם לקחו גבאי ומתנדב נוסף קסדה מוכתמת בדם מהזירה והכניסו אותה לניידת המשטרה כדי לשמר אותה כמוצג. כהן ובן שעיה החליטו להשיב את הקסדה למקום באופן שיסתיר את דבר הזזתה מהמקום וכן את דבר החזרתה. בהוראתם החזיר גבאי את הקסדה אך למקום שונה מהמקום ממנו נאספה. בנוסף הנאשמים נמנעו אף הם מלתעד את הזזת הקסדה והחזרתה ולא עדכנו את מתעד זירת האירוע מטעם המז"פ בעניין.

כתב האישום מייחס לשלושה ביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהתנהלות חריגה, שכן מצופה מכל שוטר לפעול במקצועיות ובהתאם לנהלים וערכי הארגון. עם הגשת כתב האישום נגד השוטרים, וקבלת החומרים בעניינם, תישקל נקיטת צעדים מתאימים כנגדם".