תיעוד חריג: שוטרים הכו באלות מפגינים חרדים בבית שמש

שוטרים תועדו כשהם מכים באופן ברוטלי מספר מפגינים חרדים בבית שמש, וזאת לאחר שנאמר על-ידי אחד הנוכחים כי "יש אישור". בתיעוד נראים המפגינים כשהם על הרצפה, מגוננים על ראשם, ואף מנסים להימלט - כששוטרים דולקים אחריהם עם אלות. המפכ"ל הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבות האירוע

זמן צפייה: 03:29

אירוע חריג: שוטרים תועדו הערב (שני) כשהם מכים בצורה אלימה וברוטלית מפגינים חרדים בבית שמש בעזרת אלות. בסרטון נשמעת דמות צועקת "יש אישור, יש אישור", ורגע לאחר מכן מספר שוטרים מתחילים להכות את המפגינים, כשחלקם נמצאים על הקרקע ומנסים להימלט - בזמן שהשוטרים דולקים אחריהם.

מדוברות המשטרה נמסר כי "מפכ"ל המשטרה דני לוי, רואה בחומרה את האירוע שארע בבית שמש, אשר נוגד את ערכי משטרת ישראל ומשכך הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבותיו, לרבות התנהלות הפיקוד והשוטרים שהיו מעורבים באירוע".

שוטר בועט במפגין בבית שמש
שוטר בועט במפגין בבית שמש

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס: "תמונות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות של אלימות משטרתית בבית שמש. התפרעות ואלימות המשטרה כנגד אזרחים שעולה מדרגה בחודשים לא מבחינה בין קבוצות מחאה שונות. מח"ש צריכה לטפל בחרפה הזו ביסודיות".

מהסנגוריה הציבורית נמסר: "הסרטונים המזעזעים המתעדים את האלימות המשטרתית בהפגנה בבית שמש משקפים תופעה רחבה של אלימות משטרתית. הסניגוריה הציבורית מתריעה מזה שנים על תופעה קשה זו, ומגנה בכל תוקף פרקטיקות פסולות של אלימות משטרתית באשר היא. התנהלות זו פוצעת את הגוף והנפש ורומסת זכויות אדם בסיסיות. לצערנו האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, ומובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת החוק. כדי להיאבק בתופעה מסוכנת זו, יש הכרח לנקיטת פעולה נחושה, פרואקטיבית ומהירה מצד מח"ש שתפעל לחקירת אפקטיבית של שוטרים אלימים ולמיגור האלימות המשטרתית. למרבה הצער, עד היום התנהלות מח״ש לא הובילה לצמצום התופעה".