שב"ס לא מצא מקום מעצר, חשוד בסחר בסמים שוחרר

בית המשפט הורה לשחרר את החשוד, שנתפס עם קוקאין וחשיש בשווי מאות אלפי שקלים, למעצר בית - לאחר ששירות בתי הסוהר לא יכול היה להתחייב על מקום מעצר ראוי בשל מצוקת מקומות כליאה. השופטת: "מדובר בפגיעה משמעותית בזכויותיהם של העצורים״

כלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: משה שי, פלאש 90

חשוד בסחר בסמים, בשנות ה-30 לחייו, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית לאחר ששירות בתי הסוהר לא יכול היה להתחייב על מקום מעצר מתאים. הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בפני שופטת בית המשפט השלום כריסטינה חילו אסעד, וזו הורתה לשחררו.

החשוד, בשנות ה-30 לחייו, נעצר אתמול לאחר שבחיפוש שערכו בלשי משטרת מרחב ירקון נמצאו ברשותו סמים שונים מסוג קוקאין וחשיש וסכום של 110 אלף שקלים, אלא שבשל מצוקת מקומות הכליאה, לא נמצא לו מקום ראוי, ומאז מעצרו אתמול הוא נותר במכונית משטרה, ואת הלילה העביר על כיסא בחדר חקירה.

עו''ד שחר חצרוני
סנגורו של החשוד, עו''ד שחר חצרוני (ארכיון)

במהלך הדיון השתכנעה השופטת חילו אסעד כי יש חשד סביר למעשיו והאריכה את מעצרו עד ליום חמישי. אולם, כשפנתה לנציגי השב"ס וביקשה שיתחייבו כי החשוד יקבל תנאים בסיסיים, היא לא קיבלה תשובה הולמת.

סניגורו של החשוד, עו"ד שחר חצרוני, ביקש בו במקום לשחררו. השופטת החליטה להמשיך את הפרוטוקול ואמרה כי ״הובא לידיעתי נתון שובר שוויון…נמסר במהלך הדיון על מצוקת כליאה בשב״ס בעטיה לא ניתן לקלוט חלק מהעצורים. מדובר בפגיעה משמעותית בזכויותיהם של העצורים״. על כן, כאמור, היא החליטה לשלוח את החשוד למעצר בית אצל אחותו.