תיעוד: כך דאגו נשים למעצר החשוד בהפצת תמונות אינטימיות שלהן

אחת הצעירות החליטה לפגוש את המתכנת הצעיר שלטענתה אחראי למעשה כדי להפלילו, ולדבריה אף התגאה בפניה על עיסוקו. "רציתי להסתכל לו בעיניים ולסגור איתו חשבון"

זמן צפייה: 06:12

בשבוע שעבר נחשף בתוכנית "הצינור" על קבוצה שמפרסמת תמונות אינטימיות של בנות לצד שמן ופרטים נוספים עליהן כגון פרופיל אינסטגרם וחשבון פייסבוק. בנות שפרטיהן פורסמו החלו לקבל הצעות מגונות, והפעם הן החליטו לא לשבת בשקט - ופעלו כדי להביא למעצרו.

"כמה שעות אחרי פרסום הכתבה – הקבוצה ירדה, אבל היא חזרה", סיפרה צעירה שפרטים אינטימיים שלה פורסמו בקבוצה, "זה לוקח את כל האמון שבנית במשך שנים ומרסק אותו. החלטנו פשוט להפיל את הבן אדם שאחראי על זה ולנקום בו על מה שהוא עשה לנו. התחברנו, אני וכמה בנות שנפגעו, וקבעתי איתו פגישה. אני ממש רוצה לראות אותו, להסתכל לו בעיניים ולסגור איתו חשבון".

היא פגשה מתכנת צעיר בן 20 מקריית אתא, שסיפר בפתיחות ואף התגאה בעיסוקו: "בגיל תשע התחלתי לתכנת. בדרך כלל אני לא שחצן אבל בתחום הזה ספציפית אני יכול להגיד שניחנתי בכישרון מטורף. תיכנתתי למישהו בוט שיכול להכיל את כל הקבצים האלה. אותו אדם מקבל נגיד 2,000 תמונות של בנות בעירום כל יום. הוא מעביר את זה לצוות שלו, שמזהה את אותן הבחורות וככה נותנים להן שם ומצרפים אותן למאגר שלהם. זו העבודה שלי, זה פרנסה".

צילום מסך מתוך הקבוצה בטלגרם
צילום מסך מתוך הקבוצה בטלגרם | צילום: החדשות 13

לאחר שסיימו את הפגישה, ניגש אל החשוד אחד מתחקירני הצינור והתעמת עמו – אך הוא ברח למראה המצלמה. בדיוק ברגע שהבנות חשבו שלא יראו אותו יותר - הגיע שוטר מתנדב שתפס ועיכב אותו.

הבוט נסגר, אך לאחר המעצר צצו במקומו עוד כמה קבוצות חדשות שמציגות את אותן תמונות ואותם סרטונים, ליד השמות של הבנות. לצד זאת, המתלוננת סיפרה שהעלו לאחת הקבוצות איומים מפורשים עליה בטענה שהיא משתפת פעולה עם המשטרה.

מהמשטרה נמסר שהחקירה מתנהלת כרגע. אחרי שהחשוש עוכב ומעצרו הוארך הוא שוחרר למעצר בית וכעת השוטרים מחכים לעוד מתלוננות כדי שיוכלו לגבש נגדו כתב אישום. מהמתכנת החשוד נמסר בתגובה: "מדובר בשמועות חסרות בסיס שמטרתן לפגוע בשמי הטוב".