אחרי שחרור פעיל המחאה: אקדח לעבר מפגין בפ"ת, מוחה נדרסה

איציק מדינה, פעיל במחאה נגד המהפכה המשפטית, עוכב לחקירה. לדברי מובילי המאבק במהפכה המשפטית, הוא "נעצר לנגד אשתו וילדיו" בביתו. עשרות הפגינו מחוץ לתחנת משטרת פתח תקווה. המשטרה: "חשד שהתכוון לבצע פעילות אלימה". זמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר. תיעוד: אזרח שלף אקדח לעבר מפגין, נהג נעצר בחשד שדרס מפגינה, מצבה קל

זמן צפייה: 00:37

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו הערב (שני) כי שוטרים ממשטרת פתח תקווה הגיעו היום, "ללא התראה מוקדמת, לביתו של פעיל המחאה איציק מדינה. הם פרצו לביתו באמצע ארוחת הערב עם אשתו וחמשת ילדיו, ולקחו אותו למעצר בתחנת משטרת פתח תקווה". בעקבות זאת, עשרות הפגינו מחוץ לתחנה, וגורמים במשטרה מסרו כי "המהלך בוצע בהוראת שב"כ". זמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר. כמו כן, אזרח תועד שולף נשק לעבר אחד המפגינים בעיר ונהג רכב נעצר בחשד שדרס מפגינה. מצבה קל.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2326062312' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד דריסת המפגינה בפתח תקווה' poster='' kid='1_xydn6gol' duration='37']

מהמשטרה נמסר: "על מנת להעמיד דברים על דיוקם, נציין כי שוטרי תחנת פ"ת עיכבו הערב לחקירה תושב העיר בעקבות מידע שהתקבל כי בכוונתו לבצע פעילות אלימה".

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר: "זו ראשיתה של משטרת המחשבות של בן גביר. הזהרנו מהרגע שהמחאה הכי לא אלימה אי פעם תיתקל בתגובה לא מידתית מצד השר לכישלון לאומי. לא ניתן לו לייצר מסורת של מעצרים מנהליים כלפי אזרחי ישראל שמוחים על עתיד הדמוקרטיה הישראלית".

גורמים ברשויות אכיפת החוק אמרו כי מדינה זומן לחקירת משטרה בעקבות מידע שעלה במערכת הביטחון על רקע כוונות לממש פעילות אלימה, ללא קשר לפעילותו במחאה. לדבריהם, הוא לא נעצר, אלא הגיע מרצונו הערב לתחנה. עוד אמרו כי לא מדובר במעצר שב"כ או מעצר מנהלי. מדובר בטיפול משטרתי.

לאחר שחרורו אמר מדינה כי "חמישה שוטרים דפקו בדלת כשהייתי בארוחת ערב עם ילדיי. יצאתי אליהם והם לקחו אותי לתחנה. אם דמיינתם שאנחנו נמצאים בדמוקרטיה – דמיינתם. אנחנו עמוק בתוך דיקטטורה. אחרי שבדקו אותי ורוקנו אותי מכל החפצים שעליי, הם התחילו לשאול אותי שאלות פרטיות. אין קשר בין מה ששאלו אותי והטיחו בפני על הסתה, לבין החקירה עצמה. החקירה עצמה הייתה רק איומים. אני לא מאיים על אף אחד. אנחנו אנשים שומרי חוק ואנחנו נמשיך במה שאנחנו עושים – לא נפסיק. הם חיפשו להפסיק את המחאה - וקיבלו אותה במהדורה נרחבת".