תומכי נתניהו שאיימו על קליין וחפץ נאשמים בהטרדת עד

פרסום ראשון: בפרקליטות הגישו כתבי אישום נגד תומכי ראש הממשלה המיועד שהטרידו ואיימו ברשתות החברתיות על העדים המרכזיים בתיקיו. נחקרו באזהרה. גם איש התקשורת אלי ציפורי נחקר בחשד להטרדתה של קליין, ובפרקליטות סבורים כי גם נגדו יש להגיש כתב אישום

זמן צפייה: 01:10

פרסום ראשון: מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) כתבי אישום נגד ארבעה תומכי נתניהו שהטרידו ואיימו על הדס קליין וניר חפץ - עדים מרכזיים בתיקי נתניהו. במהלך השבועות האחרונים אותם תומכי נתניהו הטרידו ואיימו על קליין וחפץ ברשתות החברתיות. בעקבות זאת נחקרו אותם תומכים באזהרה וכאמור הוחלט להגיש נגדם כתבי אישום על הטרדת עד.

בהודעה מטעם הפרקליטות נכתב: "בכתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד אלכסנדרה קרא, מתוארים אירועים שונים של הטרדות עד המדינה חפץ ועדת התביעה קליין בנוגע לעדותם בבית המשפט. שני כתבי אישום הוגשו על הטרדתו של ניר חפץ, הראשון נגד הרצל גולן (69) מת"א, שמהיום בו החל חפץ למסור את עדותו בבית המשפט, פרסם מספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, ובהם: 'לסמוך עליו זה כמו לסמוך על הנאצים שהשמידו מיליוני יהודים', ו-'ביום מותך נחגוג'. בנוסף, נאשם גולן שפרסם תמונות של עד המדינה עם הכיתוב 'שתמות', 'המסוכן שבגד' וכו'.

"כתב האישום השני הוגש נגד שמואל טל (21), הנאשם ששלח הודעה אישית בפייסבוק לעד המדינה יום אחרי שהחל בעדותו בבית המשפט. שני כתבי האישום הנוספים הוגשו בגין הטרדתה של הדס קליין. כתב אישום אחד הוגש נגד שלום אזרד (73) מראש העין, שבמהלך עדותה של קליין פרסם בחשבון הטוויטר שלו 'ציוצים' כדוגמת: 'יא שטינקרית מושחתת מכשפה מרשעת שקרנית רמאית גזענית לשקר יש רגליים נבלה סרוחה הדס קליין יומך קרב סוכנת מרשעת של המשטרה את גמורה'. לדברים אלו נוספו גם גידופים ונאצות כלפיה.

ציוץ נגד הדס קליין
ציוץ נגד הדס קליין

"כתב אישום נוסף הוגש נגד שמעון אטיאס (58) מכרמיאל, אשר טרם עדותה של קליין, פרסם בחשבון הטוויטר שלו אמירות נגד העדה, ובין היתר שהוא מייחל למותה, כי הוא מודה כביכול בכך שהיא משקרת בעדותה, וכן הפיץ לגביה שהיא כביכול חולה במחלה סופנית. בכתבי האישום נאמר כי הפרסומים עולים לכדי הטרדה של עדי התביעה בנוגע להודעות שמסרו בחקירותיהם במשטרה, ובנוגע לעדויות שמסרו או שעמדו למסור בבית המשפט".

גם איש התקשורת אלי ציפורי נחקר באזהרה בחשד להטרדת קליין. בפרקליטות סבורים שגם נגדו צריך להגיש כתב אישום, אולם מי שיקבל החלטה בעניינו הוא פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה.

ציפורי נחקר באוגוסט בחשד להטרדת הדס קליין לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה לחקור אותו, בעקבות התלונה של קליין על כך שפרסם את תמונת ביתה של קליין ואת כתובתה ברשתות החברתיות.

קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן, המשמשת כעדת התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, התלוננה במשטרה לפני ביולי בעקבות הציוץ של ציפורי, וגורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר לחדשות 13: "מדובר בעבירה ברורה של הטרדת עד, זו חציית קו אדום. לא פלא שקליין מרגישה מאוימת ומוטרדת, פרקליט המדינה חייב להורות על חקירתו באזהרה של ציפורי".

שבוע לפני כן שלחה קליין מכתב ליועמ"שית במחאה על האיומים וההטרדות שהיא סופגת. "לא ניתן לעבור לסדר למצב בו אזרחית שכל חטאה בכך שזומנה לעדות כעדת תביעה וממלאת את חובתה האזרחית נתונה למתקפות בוטות ללא הרף", כתבה קליין במכתבה. "חובתה של המדינה להגן על עדיה ולאפשר לעדה להעיד בחופשיות ללא לחץ וללא מורא", הוסיפה קליין, אשר טוענת כי נושאי הדגל בהטרדות נגדה הם ציפורי, אבי וייס ואבשלום זלינגר, ש"מפרסמים עליה השמצות ושקרים ברשתות החברתיות".

פרקליטו של ציפורי, עו"ד ציון אמיר, אמר על החלטת היועמ"שית: "ההחלטה ניתנה באווירה של הפעלת לחץ תקשורתי כבד ויש להצטער שזו ההחלטה שנתקבלה. ציפורי לא עבר שום עבירה וחקירה זו לא תרתיע אותו מלהמשיך בעשייה העיתונאית שלו".