הירי ביובל קסטלמן: הקלטות חדשות של החוקר הראשי | בלעדי

לפני כשלושה חודשים נחשפה לראשונה בחדשות 13 פרשת הירי הקטלני ביובל קסטלמן, שנטרל מחבלים שביצעו פיגוע בירושלים ואז נורה בשוגג בעצמו. אחרי חשיפת התיעוד, הוחלט לפתוח בחקירה. בהקלטות חדשות שפורסמו במהדורה המרכזית נשמע ראש צוות החקירה משדל לכאורה מקורב למשפחה להודות שהיא זו שהתעקשה לא לערוך נתיחה בגופה - ולא המשטרה | האזינו

זמן צפייה: 06:35

בהמשך לפרסום ההקלטות, מהמשטרה נמסר בתגובה: "נוכח העובדה שברור היה לחוקרי המשטרה כבר ביום הפיגוע ממה נהרג יובל ז"ל, ההחלטה על שחרורו לקבורה התקבלה על-ידי ראש צוות החקירה בהתאם לממצאים שהיו באותה עת, זאת ללא משוא פנים ובלי שיקולים זרים או השפעות חיצוניות כלשהן".

ממשפחתו של יובל קסטלמן נמסר: "הההקלטה החדשה שפורסמה הערב בחדשות 13, לפיה לכאורה משתמע כי רפ״ק נדב כוגן מימ״ר ירושלים, מנסה לחלץ הודאה מוקלטת שתגלגל את האחריות ממנו או מהמשטרה להתנגדות לנתיחת גופתו של יובל קסטלמן ז״ל, על המשפחה מקוממת, מרתיחה, שקרית וחסרת בסיס. זהו עוד טפח נוסף בשרשרת טיוח המחדלים של המשטרה שנחשפת בחודשים האחרונים. כל יום, כל שעה, כל דקה שבה פרקליט המדינה לא מורה על פתיחת חקירה פלילית של מח״ש ומציאת האשמים בטיוח, רק מקשה על ההגעה לחקר האמת, מציאת האשמים בטיוח והעמדתם לדין. כל רגע וכל דקה שבה מח״ש גוררת רגליים בבדיקה שלה, מאפשרת לאותם גורמים שפעלו לאורך הדרך לשבש לכאורה את הראיות, להמשיך במעשיהם ובכך להקשות על ההגעה לאמת ומציאת האשמים בטיוח".

כתבות נוספות: