אחרי כחודש: המשטרה פענחה את הפיגוע הפלילי ברמלה

פרסום ראשון: המשטרה הודיעה בהצהרת תובע כי פענחה את אירוע פיצוץ הרכב ברחוב הרצל בעיר, שהביא למותם של 4 בני אדם ולפציעתו של תינוק באורח אנוש. במסגרת החקירה עלה כי השלכת הרימון לעבר הרכב, שחנה בסמוך לחנות בגדים, בוצעה במסגרת סכסוך בין עבריינים. בסוף השבוע יוגש כתב אישום נגד תושב לוד בן 17, הראיות המפלילות: טלפון החשוד ו-DNA על נצרת הרימון

זמן צפייה: 03:12

פרסום ראשון: כחודש לאחר הפיגוע הפלילי ברמלה, שגבה את חייהם של 4 בני אדם והביא לפציעתו של תינוק באורח אנוש, המשטרה הודיעה אתמול (שלישי) כי פענחה את התיק - במסגרתו יוגש בסוף השבוע כתב אישום נגד תושב לוד בן 17.

במשטרה מעריכים כי הפיצוץ הקטלני התרחש במסגרת סכסוך פלילי, במהלכו בוצע ניסיון לפגוע ברכב המזוהה עם פלג מסוים בארגון הפשע ג'ארושי ברחוב הרצל ברמלה. על פי החקירה, שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, רימון שנזרק לעבר הרכב הוא שהביא לפגיעה בקורבנות ששהו בחנות בגדים סמוכה.

בימ״ר מרכז הצליחו לעצור את החשוד בן ה-17 זמן קצר לאחר הפיגוע הפלילי, בחשד למעורבות באירוע. היום, בתום חקירה, הגישה היחידה החוקרת הצהרת תובע בבית המשפט לקראת הגשת כתב אישום בסוף השבוע. הראיות המפלילות: מכשיר הטלפון של החשוד ו-DNA שאותר על נצרת הרימון.

דועאא אבו חילווה, בתה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, תלמיד כיתה ו', ולין מוגרבי
הנרצחים בפיגוע הפלילי: דועאא אבו חילווה ובתה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, ולין מוגרבי

מדוברות המשטרה נמסר: "מפקד מחוז מרכז, ניצב יאיר חצרוני, שיבח את היחידה המרכזית המחוזית, על חקירה איכותית שהביאה לפענוח מהיר, תוך הפעלת כלל מערכי המודיעין והחקירות, לצד ניתוח מקצועי של הממצאים הפורנזים בזירה. מחוז מרכז נחוש לפעול בכל האמצעים והיחידות לטיפול בפשיעה האלימה ברחוב הערבי ולכלוא אחר סורג ובריח את המעורבים וכליאתם למען שלום הציבור ובטחונו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מחזק את היחידה המרכזית של מחוז מרכז על שפיענחו בחקירה מואצת את האירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות ברמלה, וכתב אישום נגד הרוצח יוגש בימים הקרובים. שמירה על חיי האזרחים הינה מטרה חשובה במעלה הראשונה ואני שמח כי הנאשם יועמד לדין. רק עם משטרה חזקה, נוכל לקטוע את הפשיעה".

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בפיגוע הפלילי הקשה נרצחו דועאא אבו חילווה (33) ובתה סילה (7), קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה (10) ולין מוגרבי (20). בנוסף לארבעת הקורבנות ששילמו בחייהם, תינוק בן חודשיים נפגע באורח אנוש. בסך הכול נפגעו 12 אנשים באירוע, בהם שניים שנפצעו באורח בינוני.

ראש העיר רמלה מיכאל וידל כתב בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות לאחר האירוע: "תושבי רמלה, אנחנו ניצבים מול מציאות שלא הכרנו בעבר. רצף האירועים האלימים ברחובות העיר מחייב את כל גורמי המשטרה, מהשר לביטחון לאומי ועד המפכ"ל, לפעול לשינוי דחוף במצב. משפחות הפשע מנהלות סכסוכים מסוכנים שפוגעים באזרחים חפים מפשע, וזהו דבר שאסור שנשלים איתו. חציית הגבול הזו מחייבת אותנו לפעול בכל הכוח לעצור את האלימות בעירנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409122245' autoplay='0' credit='' desc='חשוד עם קסדה באזור הפיצוץ' poster='' kid='1_0tcmfkkp' duration='41']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409122242' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מהפיצוץ ברמלה ' poster='' kid='1_73esevje' duration='23']

המפכ"ל דני לוי אמר בזירת הפיצוץ: "זהו אירוע חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מאלימות של עבריינים. מחוז המרכז מתוגבר מזה שבוע וחצי, ובהנחיה שלי ימשיך להיות מתוגבר. אני פה מצהיר - אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת. הבטחנו ונקיים - לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, וברגע שהוא עושה את זה אנחנו נהיה פה ונרדוף אותו עד שנשיג אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות. עצוב מאוד מה שקרה פה היום, שאנשים תמימים שבאים לחנות מכולת נפגעים. אין לזה מקום במדינת ישראל, בטח לא כשמשטרת ישראל חרטה על דגלה לטפל בדבר הזה".