ביקש סיוע מעבריין: ההודעות של החשוד ברצח - ששותק בחקירה

רצח יורי וולקוב במעבר החצייה: בידי המשטרה תכתובות וואטסאפ ששלח עדי מזרחי זמן קצר לאחר הרצח לעבריין אחר, וביקש ממנו לסייע לו להימלט לחו"ל ולהעלים את הקטנוע. החוקרים סבורים כי הוא ניסה "לנקות" את כלי הרכב מסימנים. לפי שעה הוא שותק בחקירה

זמן צפייה: 01:15

פרסום ראשון: בידי המשטרה תכתובות וואטסאפ מחשידות ששלח עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון, זמן קצר לאחר הרצח, כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.

ככל הידוע, בהודעות שקושרות את החשוד לאחר המעשה הוא התכתב עם עבריין אחר כשהוא מבקש ממנו לסייע לו לכאורה להימלט לחו"ל ולהעלים את האופנוע. כמו כן, חוקרי ימ"ר תל אביב סבורים כי מזרחי ניסה "לנקות" את הקטנוע מסימנים לפני שנעצר על-ידי המשטרה. החוקרים הצליחו גם לבצע של הקטנוע של מזרחי בזירת הרצח.

למרות שהחקירה בראשיתה ואין בידי המשטרה את כלי הרצח, במשטרה משוכנעים כי מזרחי הוא הרוצח. בתום דיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בתל אביב הוארך מעצרו בשישה ימים, והחוקרים סבורים כי יצליחו לגבש נגדו כתב אישום. במשטרה מאמינים כי אם לא היה נעצר בזמן, מזרחי היה נמלט לחו"ל, מה שמתחזק על רקע עדותו של חברו שנעצר גם הוא, שממנו ביקש עזרה בהימלטות בעקבות חיפושי המשטרה אחריו.

מרגע האירוע, מזרחי ניסה בכל דרך לשבש את החקירה. הוא רכב על קטנוע שונה מזה שהיה עמו בזירת הרצח על מנת שלא יצליחו להתחקות אחריו דרך צילומי מצלמות אבטחה, ולאחר מכן גם ניסה להעלים את הקטנוע שעמו היה על פי-החשד היה בזירה בעזרת אדם אחר שהגיע לקחת אותו - אלא שהשוטרים שביצעו מעקב סביב ביתו של מזרחי איתרו את האדם שהגיע לאסוף את הקטנוע ועצרו גם אותו.  לטענת גורמים במשטרה, גם ללא כלי הרצח ניתן יהיה להגיע בעזרת ראיות נסיבתיות כדי כתב אישום נגד מזרחי.

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון
עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון

עו"ד אבישג כהן, המייצגת את החשוד, אמרה אתמול: "צריך לאפשר למשטרה לחקור יש שאלות רבות שעולות, הדברים ממש לא סוגרים כפי שהיה ניסיון להציג אותם. והדבר הכי חשוב הוא שהמשטרה ממהרת לצאת לתקשורת עם פרסומים, עם אמירות שהן שגויות, שיכול שיתבררו בסוף שאין בהן דבר, יכול להיות שכן אבל זה שלב מוקדם מדי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shishi-almog-boker-clips-part-2211251809' autoplay='0' credit='' desc='בתו של הנרצח: "הפגיעה הייתה נקודתית בלב"' poster='' kid='1_6ktwf3zw' duration='']

דריה וולקוב, בתו של הנרצח, סיפרה אמש כי משפחתה כלל לא ידעה שיש דיון בהארכת מעצרו של החשוד: "כל העדכונים שקיבלתי הם מכתבים ששלחו לי ושאלו אותי מה אני חושבת בנושא. בהתחלה התגובה שלי הייתה מאוד שלילית בגלל שהוא נחשד בעבירה של המתה בקלות דעת - ולא הייתי מוכנה שזה מה שהוא יקבל".

דריה סיפרה גם על הרגעים בהם קיבלה את הבשורה הנוראית: "הייתי באמצע משמרת בעבודה, קיבלתי הודעה שאני צריכה דחוף להתקשר לאימא שלי. התקשרתי וענתה לי חברה שלה שאמרה 'רצחו את אבא', במילים האלו. יצאתי מהעבודה, הודעתי לכולם שלא אגיע תקופה".

"אימא סיפרה שהם חצו את הכביש באור ירוק בזמן שלרכבים היה אור אדום, רוכב האופנוע חתך אותם במהירות מופרזת", סיפרה בתו של יורי על הערב בו אביה נרצח. "הם לקחו צעד אחורה ואימא שלי החליטה שצריך לצלם את זה כדי להעביר לגורמים משטרתיים והיא גם צעקה לעברו 'אתה נורמלי? מה אתה עושה? מה אם היה פה ילד?' הוא התעלם".

"אחרי שהיא שלפה את הטלפון והתחילה לצלם אותו הוא החליט להסתובב חזרה וצעק על אימא שלי שתמחק את התמונות. אימא שלי הסכימה למחוק את התמונות, רק שיעזוב אותה", סיפרה דריה. "הוא המשיך להטריד את אימא שלי ואבא שלי שכבר התקדם חזר לעברם כדי להפריד כוחות. הוא ניסה להרחיק אותו וגונן על אימא. בין רגע, הוא דקר אותו באזור הלב. הפגיעה הייתה נקודתית בלב, הוא אמר לאימא שלי שהוא לא מרגיש טוב, היא חשבה שמדובר בשבץ מהלחץ".

יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון
יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון

האירוע התרחש ביום רביעי השבוע במעבר חצייה בצומת הרחובות יוספטל ואילת בחולון. צוותי מד"א פינו את וולקוב, תושב בת ים בן 52, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים וולפסון שבעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. החשוד נעצר יום לאחר האירוע, ובידי המשטרה עוד ארבעה חשודים ושלושה קטנועים - שלפי החשד היו קשורים לאירוע.

לפי המשטרה, צוות בילוש הגיע לבית ברחוב יוטבתה בחולון ולאחר היערכות במקום במשך מספר שעות, זיהו שני חשודים עוזבים את הבית עם קטנועים. צוות בילוש עצר אותם. במקביל, צוות אחר נכנס אל הבית לביצוע מעצר. תוך כדי מעצר החשוד במעורבות ברצח, הגיח כלב מגזע מסוכן לעבר הבלשים, נשך שניים מהם ופצע אותם באורח קל ובינוני.

הבלשים ביצעו ירי לעבר הכלב, פצעו אותו וניטרלו אותו. כתוצאה מהירי נשרטה ברגלה בת זוגו של החשוד, שנמצאת בחודש השישי להריונה. שני הבלשים פונו לטיפול רפואי בבית החולים.