בגין מעשים מגונים ב-2 מתלוננות: כתב אישום הוגש נגד שי אביטל

שבועיים אחרי שהוסגר מהולנד, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד סוכן הדוגמניות בגין ביצוע מעשים מגונים בשתי מתלוננות, שאחת מהן הייתה קטינה בעת העבירה. ע"פ האישומים, בשנת 2014 הכיר אביטל את הקטינה במסיבה, ובהמשך הציע לה כדור שטען כי מדובר ב-MDMA וביצע בה שורת מעשים מגונים. "התלונות הנוספות שהוגשו כנגדו מלמדות על דפוס הפעולה הפוגעני של המשיב וניצול מעמדו"

שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שבועיים אחרי ההסגרה: פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד סוכן הדוגמניות לשעבר שי אביטל, שמואשם בביצוע מעשים מגונים בשתי מתלוננות שונות, שאחת מהן הייתה קטינה בעת ביצוע העבירה. לאביטל יוחסו עבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האישה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירי פרל ורוית שפיר מפרקליטות מחוז תל אביב, צוין כי אביטל נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. באחד המקרים המתוארים באישום, א"א, ברמנית במועדון בתל אביב שהכירה את אביטל, הובלה על ידו במהלך מסיבה לחדר האומנים, כשלפתע אביטל "נשכב עליה ונישק אותה, בעוד היא סוגרת את פיה בכל הכוח ודוחפת אותו מעליה".

"בהמשך, נעמד אביטל מול א.א ותפס בשדיה מתחת לחולצתה", צוין בכתב האישום, "המתלוננת ניסתה להזיז את ידו, הסתובבה לעבר הדלת וניסתה לפתחה, בעוד היא דופקת עליה לעזרה. אביטל התקרב למתלוננת, הכניס את ידו מתחת למכנסיה וסובב אותה בכוח לכיוונו, רק שנפתחה הדלת על ידי אלמוני יצא אביטל מהחדר".

שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במקרה אחר, שאירע בשנת 2014, אביטל סיפר לקטינה בת 15 שהכיר, כי הוא בעלים של סוס והציע לה להצטרף אליו לרכיבה בחוות סוסים. בהגיעם לחווה, הציע אביטל לקטינה כדור ורוד בצורת צדפה, תוך שהוא טוען שזהו כדור MDMA. הקטינה נטלה את הכדור ולאחר מכן הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. כתב האישום מפרט כיצד אביטל, שהיה ער למצבה של הקטינה ניצל את מצבה, וביצע בה שורות מעשים מגונים, בין היתר התחכך בה עם איבר מינו, הכניס הנאשם את ידו מתחת לתחתוניה וחולצתה ועוד.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה במקביל לכתב האישום, ציינו עו"ד פרל ושפיר כי "התנהגותו של המשיב הפועל מלמדות על מסוכנותו הרבה". עוד צוין כי: "מסוכנותו של המשיב מתחזקת לנוכח מספר התלונות הנוספות אשר הוגשו כנגדו, המלמדות על דפוס הפעולה הפוגעני של המשיב וניצול מעמדו. בחומר הראיות בתיקים הנוספים עולה בבירור כי במשך שנים נהג המשיב לתקוף מינית לכאורה, צעירות העובדות תחתיו, או כאלה שהיו איתו בקשר מקצועי באופן הדומה למיוחס לו בכתב האישום ובמובן זה מגלה כי 'ניחן' בדחף מיני בלתי נשלט".

שי אביטל בבית משפט השלום בתל אביב
שי אביטל בבית משפט השלום בתל אביב (ארכיון) | צילום: קוקו, פלאש 90

בתום דיון הארכת המעצר, מסרו עוה"ד פרל ושפיר: "לאחר תקופה ממושכת של שנה וחצי, במהלכה נמלט שי אביטל מהדין, הוגש היום כתב אישום המייחס לו שני אישומים של עבירות מעשים מגונים. במקביל הוגשה כנגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים בין היתר בשל מסוכנותו והחשש להימלטותו מהדין. חשוב להדגיש, כי במהלך השנה וחצי פעלנו, בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להביאו לדין בארץ. כמו כן, נגד הנאשם הוגשו תלונות נוספות, שבימים אלה נחקרות ובכוונתנו להמשיך ולפעול על מנת להביא צדק לכל אותן נפגעות תקיפה מינית".

שי אביטל בבית משפט השלום בתל אביב
שי אביטל בבית משפט השלום בתל אביב | צילום: קוקו, פלאש 90

אמש הודיעה המשטרה הודיעה כי חוקרי ימ"ר תל אביב סיימו את חקירת "שלב ההסגרה" בפרשת שי אביטל, במסגרתה נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין בשתי המתלוננות. החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת.

בשבוע שעבר הובא אביטל בפני שופט לדיון נוסף בהארכת מעצרו, ובמהלכו הוגשה נגדו הצהרת תובע. במסגרת החקירה שנפתחה ביולי 2021 הוגשו נגד אביטל 26 תלונות, ונגבו עדויות מ-86 עדים נוספים. היחידה החוקרת יצרה קשר עם אביטל באמצעות עורכי דינו ומשפחתו ונמסר לו כי הוא דרוש לחקירה בישראל.

בחדר החקירות מסר אביטל את גרסתו לחוקרים. "אחת הנשים טוענת שפגעת בה בשירותים במועדון שבו ביליתם", טען בפניו החוקר. "אני מכיר אותה", השיב לו אביטל, "הייתה בינינו התנהלות שבה הבנתי שהיא רוצה אותי והיא הלכה איתי לשירותים". לאחר שהחוקר טען בפנין כי לדבריה של המתלוננת הדבר לא היה בהסכמה, אביטל טען כי "הכול היה בהסכמה, וכמעט לא היה שם כלום. רק התגפפנו".

כזכור, בשבוע שעבר הוגשה תלונה חדשה נגד אביטל, כאשר מתלוננת נוספת הגיעה למשרדי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שם סיפרה כי הוא ביצע בה מעשים מגונים במסיבה לפני שנים, בעת שהייתה קטינה. זאת לדבריה, תוך שהוא נוגע בה ומנשק אותה.