המקורב למפכ"ל - וסערת המינויים במשטרה: "תשלום חובות למקורבים"

הרוחות במשטרה עדיין סוערות בעקבות סבב המינויים של רנ"צ שבתאי, כאשר שוטר שהיה בעבר הנהג שלו משתתף בדיונים רגישים עם קצינים בכירים. קצינים הגדירו אותו כ"איש שמנהל את שבתאי", ובמכתב למבקר המדינה וליועמ"שית הם כותבים: "נדמה שהמינויים הקרובים הם בבחינת מכירת חיסול ותשלום חובות, כולל לשר עצמו, על מנת שכהונתו תוארך"

זמן צפייה: 02:04

הרוחות במשטרה עדיין סוערות בעקבות סבב המינויים של המפכ"ל קובי שבתאי, והערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי רס"ב מיקי בן דוד, שוטר שהיה בעבר הנהג של רנ"צ שבתאי, משתתף בדיונים רגישים עם קצינים בכירים. בן דוד הוא האיש המקורב ביותר למפכ"ל שבתאי, והוא זה שנמצא בדיונים הרגישים. קצינים הגדירו אותו לחדשות 13 כ"איש שמנהל את שבתאי".

במכתב שהוציאו הקצינים שהתריעו למבקר המדינה וליועמ"שית נכתב: "למפכ"ל שתקופת כהונתו טרם הוארכה, והוא עתיד לסיים את תפקידו בעוד מספר שבועות, אין תוקף מוסרי וערכי לביצוע מינויי בכירים, ונדמה שהמינויים הקרובים הם בבחינת מכירת חיסול ותשלום חובות למקורבים, כולל לשר עצמו, על מנת שכהונתו תוארך".

תגובת משטרת ישראל: "השוטר נמנה עם צוות לשכתו של המפכ"ל ואמון בין היתר על תיאומי ביקורים מקדימים, פגישות ודיונים במשרד לביטחון לאומי. כל אמירה לגבי מעורבותו של השוטר בהליך המינויים חוטאת לאמת וראוי היה שתידחה על הסף".

השר בן גביר ורב-ניצב שבתאי
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, לפני כשבועיים דווח בחדשות 13 על הכעס שהתעורר במשטרה בעקבות שורת המינויים שאישר שבתאי, אשר הביאה לכך שלא פחות מ-14 קצינים יכהנו בלשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הזעם התגבר בעקבות העובדה שבוצעו מינויים "מכורים", שתוצאותיהן היו ידועות מראש - ולפחות שני קצינים נבחרו לתפקיד למרות שלא הגיעו לשלב הסופי של המינויים.