המתקפה של הניצב נגד המפכ"ל: "פירקת את המשטרה, ייקח שנים לשקם"

גם ביחס לתקופה הסוערת שעוברת על משטרת ישראל, זה היה אירוע חריג. ניצב אלי כזרי יצא במתקפה חזיתית נגד המפכ"ל שבתאי, בנוכחות השר בן גביר, והטיח בו: "אם אפתח את הפה שלי עליך, המשטרה תרעד. כולנו יודעים איך הגעת לתפקיד הזה"

זמן צפייה: 04:39

המתקפה החזיתית של ניצב מכהן נגד המפכ"ל: גם ביחס לתקופה הסוערת שעוברת על משטרת ישראל, זה היה אירוע חריג. ניצב אלי כזרי יוצא במתקפה חזיתית נגד המפכ"ל קובי שבתאי, שמתנהלת בצעקות בנוכחות השר איתמר בן גביר. הערב (חמישי) פורסמו במהדורה המרכזית הציטוטים המלאים מהשיחה הטעונה.

ניצב כזרי היה מועמדו של בן גביר לתפקיד מפקד מחוז תל אביב, במקומו של ניצב עמי אשד אותו ביקש השר להדיח בעקבות אכזבתו מניהול ההפגנות בתל אביב, ומשום כך יזם בן גביר את השיחה עם השניים, לאחר שהבין ששבתאי מתנגד למינוי.

"מה יש לך ממני? אתה ממנה קצינים בשיטת חבר מביא חבר", הטיח ניצב כזרי במפכ"ל, שהשיב לו: "יש לי קצינים טובים יותר לתפקיד". בהמשך אמר ניצב כזרי למפכ"ל: "הרסת את המשטרה, ייקח שנים לשקם את מה שעשית למשטרה".

"איזה תפקידים עשית?", שאל אותו המפכ"ל, "לא עשית מספיק תפקידי ליבה כדי להיות מפקד מחוז". על כך השיב ניצב כזרי: "אני לא עשיתי תפקידי ליבה? כל השירות שלי הייתי בשטח. אתה מינית קצינים ממג"ב בלי ניסיון של משטרה קלאסי. אתה מונע ממניעים אישיים, כל ההחלטות שלך הן ממניעים של חיסול חשבונות".

Whatsapp Image 2023 03 19 At 2
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי | צילום: פלאש 90

בשלב הזה עבר ניצב כזרי לשלב האיומים: "אתה לא ראוי לשבת על הכיסא הזה ששמו אותך", הטיח כזרי בשבתאי, "אם אפתח את הפה שלי עליך, המשטרה תרעד. כולנו יודעים איך הגעת לתפקיד הזה". בשלב הזה השניים מתחילים לצעוק זה על זה, והשר בן גביר החליט בצעד יוצא דופן להוציא את המפכ"ל מהחדר.

השר בן גביר, שהבין כי השיחה מתקדמת למקום רע, דאג שלשכתו תפונה כדי שלא יהיו לה עדים, וניצב כזרי המשיך להטיח במפכ"ל: "אני לא מתאים? פירקת את המשטרה ערכית ומקצועית". המפכ"ל השיב לו: "אין לי שום דבר אישי נגדך". בשלב זה פנה אליו שוב ניצב כזרי ואמר: "קובי, קובי, קובי", ואז התעצבן המפכ"ל ואמר: "אני לא קובי, אני המפכ"ל בשבילך". על כך ענה ניצב כזרי: "לא היית המפכ"ל שלי, ולעולם לא תהיה המפכ"ל שלי".

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות השיחה הזאת, בין השאר, ניצב כזרי הודיע שיפרוש מהשירות בתחילת החודש הבא, והוא הניצב השלישי שמסתכסך עם המפכ"ל. גורמים במשטרה אמרו היום לחדשות 13: "אנחנו לא מבינים את שבתאי בנושא הזה, הוא מעולם לא עבד עם כזרי, לא ברור באמת מה יש לו".

ניצב כזרי נחשב במשך שנים לקצין מוערך מאוד. כשהיה מפקד מרחב לכיש הוא נלחם בארגוני הפשיעה של שלום דומרני ובני שלמה, ובהמשך מונה למפקד מרחב ציון ולסגן מפקד מחוז ירושלים, לפני שהשר דאז אמיר אוחנה מינה אותו למזכירו הביטחוני.