הוועדה לא תעסוק בנושא ה"סרסור בחיילות": "לא עניין לבדיקתנו"

ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע הודיעה כי הנושא אותו הזכיר מפקד בית הסוהר בעדותו כבר נחקר בעבר. "סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה"

כלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: חדשות 13

ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע הודיעה היום (חמישי) כי נושא ה"סרסרות בסוהרות חיילות", אותו הזכיר אתמול מפקד בית הסוהר בעדותו, לא ייבדק על ידי הוועדה, לאור האפשרות שהועלתה כי הוועדה תבדוק את הנושא.

"ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו", נמסר מהוועדה, "מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו שעלתה אתמול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תכנן, עקב וירה מטווח קצר: כתב אישום הוגש בגין רצח אלדד פרי

אסון בתעלת למאנש: לפחות 27 פליטים טבעו למוות

ממשיך להסתבך: חוגג הציג סרטון ש"מנקה" אותו מהחשדות – החוקרים לא השתכנעו

בעקבות עדותו של מפקד בית סוהר גלבוע, השר לביטחון הפנים עמר ברלב מסר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כדי שיבחן את האפשרות לערוך בחינה מחודשת של ממצאי החקירה והחלטת הפרקליטות. "הדברים המתוארים בעדותו של בן-שטרית, שבוצעו לכאורה בסוהרות בשירות חובה, מעלות קבס ומזעזעות". כמו כן, בשיחה שקיים עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, עודכן השר כי במשטרה בוחנים את העדות.

אתמול הגיע מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית, להעיד בפני הוועדה, ואמר: "מאשימים אותי כל הזמן כמי שאחראי למחדל, הנציבה קטי פרי סימנה אותי כאחראי לאירוע וכמי שכשל. היא ביקשה להדיח אותי עוד לפני שהוועדה החלה את הבדיקה. אכן שימשתי מפקד כלא גלבוע בזמן הבריחה, אבל הנציבה חיפשה שעיר לעזאזל, זו תחושה קשה שמשאירים אותך לבד להתמודד".