נציב שב"ס החדש החליט: מפקד המחוז הצפוני יסיים את תפקידו

גונדר קובי יעקובי, שמונה לממלא מקומה של הנציבה המודחת קטי פרי, החליט כי גונדר אריק יעקב, שספג ביקורת בוועדה שבחנה את מחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע, יסיים את תפקידו - ויעבור לתפקיד ראש אגף האסיר

שב"ס
שב"ס | צילום: חדשות 13

הנציב החדש של שירות בתי הסוהר, גונדר קובי יעקובי, קיבל החלטה משמעותית נוספת עם כניסתו לתפקיד, ולחדשות 13 נודע הערב (חמישי) כי מפקד המחוז הצפוני, גונדר אריק יעקב, שספג ביקורת בוועדה שבחנה את מחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע, יסיים את תפקידו - ויעבור לתפקיד ראש אגף האסיר.

כזכור, עם בריחת המחבלים מכלא גלבוע, ספג גונדר יעקב ביקורת ונקבע כי לא ימלא תפקיד פיקודי בתחום המבצעי, אך עד כה הנציבה היוצאת קטי פרי לא הזיזה אותו מתפקידו. בין היתר, זו הייתה אחת הביקורות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נגד הנציבה, והתעקשותו בהחלפתה. עם פרישתה של ראש אגף האסיר איילה חיים ויציאתה לפנסיה, החליט כעת יעקובי כי יעקב יעבור לתפקיד זה בקרוב.

ניצב קובי יעקובי
ניצב קובי יעקובי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי יעקובי החליט להחליף את דובר שב"ס, גונדר משנה יוני חפץ, ולמנות במקומו את רב-פקד זיוון פריידין שיגיע מהמשטרה לצוות הדוברות החדש שיוקם בשב"ס. יעקובי מעוניין להקים צוות דוברות והסברה חדש בשב"ס, ומתכוון להביא לשם כך קצינים נוספים מהמשטרה. השם החם לתפקיד הדובר הראשי של הארגון הוא ניצב-משנה אלי לוי, שמשמש כיום כדובר משטרת ישראל, אך עדיין לא ברור אם לוי יעזוב את המשטרה, מכיוון שגם ראש חטיבת הדוברות תת-ניצב משה פינצ'י עוזב את הארגון ומתמנה לתפקיד המזכיר הביטחוני של השר.