המהלך הראשון של הנציב החדש: דובר שב"ס יסיים את תפקידו

פרסום ראשון: ניצב קובי יעקובי עדיין לא נכנס רשמית לתפקיד, אך הנציב החדש של שירות בתי הסוהר כבר קיבל החלטה משמעותית ראשונה - להחליף את דובר הארגון יוני חפץ. רב-פקד זיוון פריידין יגיע מהמשטרה לצוות הדוברות החדש שיוקם בשב"ס

שב"ס
שב"ס | צילום: חדשות 13

פרסום ראשון: ניצב קובי יעקובי עדיין לא נכנס רשמית לתפקיד, אך הנציב החדש של שירות בתי הסוהר כבר קיבל החלטה משמעותית ראשונה - להחליף את דובר הארגון, גונדר משנה יוני חפץ, כך נודע הבוקר (רביעי) לחדשות 13. רב-פקד זיוון פריידין יגיע מהמשטרה לצוות הדוברות החדש שיוקם בשב"ס.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמור להעניק היום או מחר את כתב המינוי ואת הדרגות לניצב יעקובי, ורק אז הוא אמור להיכנס רשמית לתפקיד כמחליפה של נציבת שב"ס המודחת, רב-גונדר קטי פרי. בינתיים הוא כבר עשה צעד משמעותי ראשון, ובפגישה עם דובר שב"ס בשנים האחרונות יוני חפץ הוחלט כי הוא יסיים את תפקידו, אך יישאר בתפקיד אחר בארגון.

יעקובי מעוניין להקים צוות דוברות והסברה חדש בשב"ס, ומתכוון להביא לשם כך קצינים נוספים מהמשטרה. השם החם לתפקיד הדובר הראשי של הארגון הוא ניצב-משנה אלי לוי, שמשמש כיום כדובר משטרת ישראל, אך עדיין לא ברור אם לוי יעזוב את המשטרה, מכיוון שגם ראש חטיבת הדוברות תת-ניצב משה פינצ'י עוזב את הארגון ומתמנה לתפקיד המזכיר הביטחוני של השר.

ניצב קובי יעקובי
ניצב קובי יעקובי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כך או כך, יעקובי כבר מינה את רפ"ק פריידין, ששירת במשך שנים בתפקידים שונים בחטיבת הדוברות במשטרה, והוא ייכנס לתפקיד באופן מיידי. גונדר משנה חפץ שימש כשלוש שנים בדוברות שב"ס, באחת התקופות הקשות של הארגון.

תנ"צ משה פינצ'י
תנ"צ משה פינצ'י | צילום: דוברות המשטרה

כצפוי, המשטרה הודיעה היום רשמית על מינויו של תנ"צ משה פינצ'י לתפקיד המזכיר הביטחוני של השר בן גביר. פינצ'י בן ה-53 מתגורר בירושלים והוא אב לשלושה, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון. בין התפקידים שמילא במשטרה: רח"ט דוברות, עוזר המפקח הכללי, מפקד מרחב אילת, סגן מפקד מרחב קדם, סגן מפקד בסיס הדרכה במשמר הגבול, מפקד תחנת שדות.