משטרת הבייביסיטר: ההורים זומנו לבירור - בגלל ריב בין בנות 11

שיחת בירור נערכה להוריה של תלמידה, לאחר שוויכוח בינה לבין בת כיתתה גלש לחקירה במחלק הנוער של משטרת רמלה. על אף שבית הספר טיפל בנושא במסגרת משמעתית, ההורים טוענים כי המקרה הגיע לידי המשטרה בגלל שאביה של התלמידה השנייה הוא קצין במרחב - והגישו תלונה במח"ש

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

שיחת בירור נערכה היום (רביעי) להוריה של תלמידת בית ספר יסודי, לאחר שריב בין ילדות בנות 11 גלש בימים האחרונים לחקירה במחלק הנוער של משטרת רמלה. הכל החל כשהוריה של מיטל (שם בדוי) קיבלו שיחת טלפון מפתיעה לפני מספר ימים מתחנת המשטרה המקומית. "הבחורה שהתקשרה אמרה שהיא מהמשטרה והיא רוצה שנבוא עם הבת שלי לחקירה במשטרה", שיחזרה האם לירון (שם בדוי) את השיחה, "אמרתי לה שזה בלתי אפשרי, וקבעו איתנו להיום".

מדבריה של האם עולה כי לפני כמה חודשים התפתח ויכוח ונוצר עימות בין הילדה לבין בת כיתה אחרת, יחד עם ילדות נוספות. לא אירוע שגרר אלימות מיוחדת, או חייב דיווח מבית הספר בו לומדות הילדות. בית הספר, שהיה מודע לכך שגם נפתחה קבוצת וואטסאפ כנגד אחת הילדות, טיפל בכך במסגרת משמעתית והסיפור נשכח.

"אני פשוט בהלם", אמרה האמא, "מריבה בין ילדות, שטופלה גם על ידי בית הספר וגם על ידי צריכה להגיע למשטרה?". לדברי המשפחה, הסיבה שמשטרת רמלה מיהרה להפוך זאת לחקירה, היא שאביה של אחת הילדות משרת כקצין במרחב שפלה. "מעניין שדווקא דודה של אחת הילדות, שהיא בעצמה שוטרת ושהתקשרה, וסימסה ואיימה על הבת שלי הם לא חקרו אבל זה היה חשוב להם לבדוק", אמרו.

אחרי שההורים אמרו כי הילדה לא מרגישה בטוב, התעקשו במשטרת רמלה להזמין את ההורים למה שהגדירו "שיחת בירור" וזאת נעשתה היום. האם שיצאה מהשיחה הייתה נסערת עוד יותר: "אני לא מאמינה שהמשטרה מתעסקת בנושאים כאלה", סיפרה, "אמרו לי שהייתה תלונה שהבת שלי מתנכלת לילדה מאז כיתה ד'. אז איפה הם היו עד היום? איפה בית הספר? זה פשוט שטויות. השוטרת אמרה לי שחבל שהילדה שלי לא פה, כי אם הייתה רואה שוטר זה היה מרתיע. למה הבת שלי בכיתה ו' צריכה לפחד משוטר?".

בעקבות התנהלות המשטרה, נגשו ההורים למחלקה לחקירות שוטרים והגישו תלונה בנושא. "לא יכול להיות, שריב ילדות, שזאת זרקה קלמר והשנייה אמרה מילים מגיעים לחקירת משטרה. זה פשוט הזוי. כאילו כל הפשיעה נגמרה וזה מה שיש למשטרה להתעסק? או שמדובר פה בשירות לחבר שהוא קצין משטרה?״

ממשטרת מרחב שפלה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה, במסגרתה בוצעו ויבוצעו כל הפעולות הנדרשות, ביסודיות וברגישות הנדרשת. מטבע הדברים ומטעמי צנעת הפרט, ובפרט ככל שמדובר בקטינים, לא נפרט אודות חקירות מתנהלות. יחד עם זאת נציין כי בניגוד לנטען, הנערה זומנה לשיחה עם הוריה, ולא לחקירה".