סער על דו"ח ועדת מררי: "הפרסום בעיתון לא היה מדויק, אין צורך בוועדת חקירה ממלכתית"

שר המשפטים התייחס לפרסום מסקנות דו"ח הביניים לפרשת הטענות לריגול לא חוקי שביצעה המשטרה נגד אזרחים על ידי תוכנת "פגסוס" של חברת NSO, ואמר כי "חשוב שתהיה תקשורת חופשית שיכולה לבדוק את עצמה - גם אם היא עושה טעויות; אנחנו צריכים להמשיך ולבדוק את עצמנו ולתקן אם יש צורך"

זמן צפייה: 01:44

שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער התייחס היום (שלישי) בוועידת הנשיאים ה-47 בירושלים לפרסום מסקנות דו"ח הביניים לפרשת הטענות לריגול לא חוקי שביצעה המשטרה נגד אזרחים על ידי תוכנת "פגסוס" של חברת NSO, ואמר כי "היום זה ברור שהפרסום בעיתון מלפני 15 ימים היה לא נכון ובטח שלא מדויק". בהמשך, הוסיף כי "ברור שאין מקום לצעד דרמטי של הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

בריאיון שהעניק מאוחר יותר לפרשן ynet, אטילה שומפלבי, אמר סער: "על מנת לעשות צעד דרמטי ולהקים ועדה חקירה ממלכתית בנושא הזה, צריכים לפחות שיהיה בסיס מסוים". עוד מדבריו של שר המשפטים: "זה חשוב שבישראל תהיה תקשורת חופשית שיכולה לבדוק את עצמה, גם אם היא עושה טעויות". לגבי מסקנות דו"ח ועדת מררי על התנהלות הממשלה: "מדובר בדו"ח ביניים ואנחנו צריכים להמשיך ולבדוק את עצמנו ולתקן אם יש צורך".

NSO / משטרה
NSO / משטרה | צילום: שאטרסטוק

כאמור, אתמול הגיש המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, את מסקנות הביניים לפרשת האזנות המשטרטיות לאזרחים, וממצאי הדו"ח עולה כי "אין כל אינדיקציות שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי מכשיר טלפון של מי מבין האנשים שפורסמו בתקשורת".

כמו כן, מהדו"ח עלה עוד כי הוצאו צווים להאזנת סתר לגבי שלושה מבין האנשים שהופיעו ברשימה שפורסמה, כאשר לשניים מהם בוצע ניסיון הדבקה, ורק לגבי אחד מהם ניתן צו וההדבקה בתוכנת הרוגלה הצליחה.

לצד זאת, נכתב בדו"ח שפרסם מררי כי "ככל שבהמשך בדיקות הצוות יעלו ממצאים המעידים על התנהגות פסולה שיש בה חשד לעבירה פלילית, יועבר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לרשויות המוסמכות לכך".