המשטרה פעלה במתחמי פשיעה, לא נעצרו חשודים בפיגוע הפלילי ברמלה

בוקר לאחר האירוע הקטלני ברמלה, שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים, בהם שני ילדים, שנהרגו משריפה שפרצה בעקבות פיצוץ רכב, יותר מ-500 שוטרים פעלו ברמלה ולוד, עצרו שוהים בלתי חוקיים והחרימו אמל"ח. עם זאת, בפעולה שאליה התלווה השר בן גביר, לא נעצרו חשודים בזריקת הרימון שגרם לפיצוץ

זמן צפייה: 00:24

בבוקר שלמחרת הפיגוע הפלילי הקטלני ברמלה, בעקבותיו נרצחו ארבעה בני אדם לאחר פיצוץ מכונית על-ידי רימון נפץ, המשטרה הודיעה כי החל מהבוקר (שישי) כי יותר מ-500 שוטרים החלו לפעול בתחומי משפחות פשע, ביצעו מעצרים ועיכובים ואיתרו עשרות תושבי יהודה ושומרון ללא אישורי שהיה. לא נכתב כי נעצרו חשודים באירוע שהתרחש אמש.

עוד נמסר כי כוחות המשטרה ביצעו חיפושים ממוקדים בלוד, רמלה ודעמש, במסגרתם חשפו אמצעי לחימה, בהם אקדח גלוק. נכתב כי "המשטרה רואה בחומרה את האירוע החריג אמש בעיר רמלה ותפעל במלוא העוצמה אל מול הגורמים העברייניים המסכנים את שלום הציבור ובטחונו". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף לפעילות, שאותה ניהל המפכ"ל דני לוי.

דועאא אבו חילווה, בתה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, תלמיד כיתה ו', ולין מוגרבי
דועאא אבו חילווה, בתה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, תלמיד כיתה ו', ולין מוגרבי

כתוצאה מפיצוץ הרכב אמש ברמלה נרצחו דועאא אבו חילווה (33) ובתה סילה (7), קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה (10) ולין מוגרבי (20), בתו של מחמוד מוגרבי, תושב רמלה בן 48 שנורה למוות ברכבו בשכונת ג'ואריש בעיר בשנת 2019.

הפיצוץ התרחש בסמוך לחנות של בגדי נשים בבעלותה של דועאא, האם שנהרגה יחד עם בתה. בסרטון שנאסף ממצלמת אבטחה באזור נראה אדם חשוד עם קסדה, וכעת בודקים במשטרה האם הוא העבריין שהשליך רימון או "אמצעי פירוטכני" אחר לעבר רכב - ובכך גרם לשריפה שהתפשטה אל החנות בה שהו ארבעת הנרצחים.

בנוסף לארבעת הקורבנות ששילמו בחייהם, בבית החולים ממשיכים להיאבק על חייו של תינוק בן חודשיים שנפגע באורח אנוש. בסך הכל נפגעו 12 אנשים באירוע הקשה - שני בני אדם נפצעו באורח בינוני, וחמישה אחרים פונו במצב קל. המשטרה מעריכה כי הרקע פלילי, ומפקד המחוז קיים הערכת מצב וקבע כי החקירה תוטל על ימ"ר מרכז.

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש העיר רמלה מיכאל וידל שהה בחול בעת התקרית הקשה, אך הקדים בעקבותיה את חזרתו לארץ. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב: "תושבי רמלה, אנחנו ניצבים מול מציאות שלא הכרנו בעבר. רצף האירועים האלימים ברחובות העיר מחייב את כל גורמי המשטרה, מהשר לביטחון לאומי ועד המפכ"ל, לפעול לשינוי דחוף במצב. משפחות הפשע מנהלות סכסוכים מסוכנים שפוגעים באזרחים חפים מפשע, וזהו דבר שאסור שנשלים איתו. חציית הגבול הזו מחייבת אותנו לפעול בכל הכוח לעצור את האלימות בעירנו".

בפנייה למחוקקים הוסיף: "כפי שכבר הצעתי בעבר יחד עם חברי ראש העיר לוד, יאיר רביבו - יש פתרונות, והם מצויים בחקיקה שטרם התקבלה, כמו הכנסת השב"כ למאבק בטרור הפלילי, החמרת הענישה על שימוש בנשק בלתי חוקי, ומעצרים מנהליים לגורמים המעורבים בטרור הפלילי, כמו שנהוג במקרים ביטחוניים". לסיום כתב וידל: "רמלה לא תישאר אדישה, לא נאפשר יותר את ההפקרות הזו ונפעל בכל הכוח להחזיר את השקט לעירנו. אני משתתף בצער משפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".