הפיצרייה נשדדה 3 פעמים בשבוע - הבעלים ביצע מארב והשודד נלכד • תיעוד

לאחר גל פריצות משמעותי ששיבש את חיי תושבי המרכז, ושתי פריצות לעסק שלו עצמו, החליט א' שהוא עושה מעשה - והקים מארב לפורץ. הוא חיכה כל הלילה מחוץ לפיצרייה שלו עד שהגיע הפורץ - ואז נעל אותו בפנים וחיכה למשטרה

זמן צפייה: 01:54

בצל התחלואה הגבוהה וגל האומיקרון, העסקים הקטנים מנסים לייצר שגרה נורמלית בתקופה הקשה, אך נראה שכעת הם צריכים להתמודד עם תופעה חדשה ומטרידה - גל פריצות שמשבש את חייהם של תושבי המרכז. בסרטון דרמטי שצולם ביהוד נראה אדם שנתפס על חם בעת שפרץ השבוע ל"פיצה שמש" בעיר.

בשיחה עם חדשות 13, שיחזר א', בעל הפיצרייה, כיצד תפס את הפורץ על חם לאחר מארב מתוכנן ותיעד את התפיסה במצלמות. לדבריו, "בתקופה האחרונה יש הרגשה ברחובות שכל רגע עסק אחר הולך להיות על הכוונת של הפורצים. אני הייתי סקפטי שיפרצו לנו, כי העסק שלי זה פיצרייה בסך הכל. אבל בסוף גם אליי הגיעו".

"זה התחיל ביום שישי האחרון כשהגעתי לעסק בבוקר, הבנתי שפרצו לי כשפתחתי את הקופה וגיליתי שהיא ריקה", סיפר. "ביום ראשון כשהגענו ראינו שוב קופה ריקה. הסתכלתי במצלמות והבנתי שבשתי הפריצות הוא הגיע בסביבות השעה 4:00 בבוקר, שבר את המנעול ונכנס מהתריס החשמלי".

א׳, שם לעצמו מטרה - לתפוס את הפורץ ולשים סוף לפריצות שמשבשות לתושבי האזור את החיים בתקופה האחרונה. א' שהה ברכב במרחק מאה מטר מהפיצרייה וחיכה לפורץ. "בלילה של יום ראשון הוא לא הגיע, אבל בלילה של יום שני הוא הגיע. פתאום ראיתי אותו. קיבלתי 'בלאק אאוט' כשראיתי אותו, לא ידעתי איך לפעול, אבל כשהוא נכנס לעסק רצתי אליו ונעלתי עליו את התריס עד שהשוטרים הגיעו".

תוך כדי שסגר על החשוד את התריס של העסק, הוא ראה במצלמות האבטחה את הפורץ וזיהה אותו - כלקוח מאותו הבוקר. "הסתבר שבאותו יום בבוקר הוא הגיע אלי לעסק וביקש עבודה. לא חשדתי בו בכלל האמת. כנראה שהוא רצה לבדוק את השטח לפני הפריצה שלו באותו לילה".

א' סיכם כי "הכסף הוא לא העניין בסיפור כמו שהיה לי חשוב לתפוס אותו. הוא פרץ לעשרות חנויות באזור. הייתה לי מטרה לתפוס את הגנב יותר מאשר להחזיר לעצמי את הכסף. הייתי חייב לשים לזה סוף. אמרתי לעצמי שזהו, שאני פעם אחת ולתמיד עושה לזה סוף".