יממה אחרי ההסגרה מדובאי: החשוד יואשם במעורבות ברצח בראשל"צ

פרסום ראשון: 24 שעות לאחר שהעבריין יעקב שמואל הוסגר לישראל, המשטרה הפתיעה והצהירה בבית המשפט כי מחר יוגש נגדו כתב אישום - בגין מעורבות ברצח העבריין שימי דדון לפני כשנתיים בקניון הזהב

רצח ראשון לציון
זירת הרצח של שימי דדון בראשל"צ | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פרסום ראשון: יממה לאחר הסגרת העבריין יעקב שמואל מדובאי, המשטרה הפתיעה הערב (חמישי) והצהירה בבית המשפט כי מחר יוגש נגדו כתב אישום - בגין מעורבות ברצח העבריין שימי דדון לפני כשנתיים בקניון הזהב בראשון לציון.

במהלך הדיון בבית המשפט, הגיש נציג ימ"ר תל אביב הצהרת תובע וביקש להאריך ביום אחד את מעצרו של החשוד. מתברר כי בשבועות האחרונים כבר הוכנה טיוטת כתב אישום, והמעצר שלו בדובאי על ידי המשטרה המקומית בגין תאונת דרכים היה מתואם עם משטרת ישראל.

אתמול "גורש" שמואל מדובאי לישראל באמצעות מטוס אל על - אלא שבתוך המטוס חיכו לו בלשי ימ"ר תל אביב שעצרו אותו. הוא נחקר במשך מספר שעות, וכאמור מבחינת החוקרים זה הספיק לסיים את החקירה ולצרפו לכתב האישום שכבר הוגש נגד ארבעה נאשמים - רונן ירמיהו, רן יחזקאל, דור יוסף ודניאל ארובנייב, המשתייכים לכנופייתם של האחים דין ושון קסנטיני.

עו"ד אייל אוחיון
עו"ד אייל אוחיון

כזכור, הבוקר פורסם כי שמואל נחת הלילה בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שנעצר ידי משטרת דובאי באמתלה כלשהי, ועם נחיתתו הועבר למשרדי ימ"ר תל אביב - האחראית על המבצע -  לצורך חקירה ראשונית. בין המדינות אין הסכם הסגרה רשמי, ולכן החשוד גורש מהמדינה, ולווה על ידי שלושה בלשים לישראל. הסגרתו מגיעה על רקע ביקורו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדובאי השבוע, ונראה כי הקשרים בין שתי המדינות מתהדקים.

עו"ד אייל אוחיון המייצג את החשוד מסר בתגובה: "עושה רושם שמשטרת ישראל שמה לעצמה מטרה לרדוף אחרי כל אדם אשר לשיטתה מזוהה עם פלוני שברעתו היא חפצה, ולהגיש כתבי אישום על פי שיטת מצליח. חומר הראיות בפרשה זו, אשר מצוי בידי צוות ההגנה מזה תקופה ארוכה, מלמד כי למרשי אין יד ורגל באירוע".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-1908212144' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הרצח של שימי דדון בראשל"צ' poster='' kid='1_yuvbua0h' duration='42']

דדון נרצח באוגוסט 2021, כאשר אלמונים הגיעו רכובים על אופנוע לצומת קניון הזהב, כאשר באותה עת היו במקום העת מספר דמויות מוכרות למשטרה. צוות המחסלים שהגיע למקום התמקד בדדון, כאשר היורה ירה צרור של כדורים מטווח קצר בדדון ורצח אותו. לאחר מכן היורה התיישב על האופנוע והשניים נמלטו מהמקום, זאת לאחר שעל פי החשד לקחו כספים מדדון.