"תשתקי או שאני הורג אותך": כתב אישום הוגש בגין האונס בגדרה

ברכאת אבו עסה בן ה-22 מתל שבע מואשם כי פרץ לבית האישה בגדרה, קשר אותה, הדביק סרט לפיה, כיסה את עיניה ואיים עליה - הכל לעיני בנה בן השנתיים שהיה במקום. הוא מואשם בנוסף בהתעללות בקטין והתפרצות לבניין

Whatsapp Image 2023 02 05 At 1

חמישה ימים לאחר שהוגשה נגדו הצהרת תובע, פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד ברכאת אבו עיסה מתל שבע שבנגב, המואשם באונס הנורא שאירע בגדרה בתחילת החודש. מכתב האישום עולה כי אבו עסה התפרץ לביתה של המתלוננת, כשהוא רעול פנים ומצויד בסרט דבק. "כשהבחינה המתלוננת באבו עסה, החלה לצרוח ולזעוק לעזרה. אבו עסה התנפל עליה, כפת אותה באמצעות הסרט הדביק בפיה, בעיניה, בפרקי ידיה כשהם מאחורי גבה, וברגליה, ואיים עליה: 'תשתקי או שאני הורג אותך'. כל זאת, כשהמתלוננת נאבקת וזועקת לעזרה, ולעיני בנה בן השנתיים אשר עומד לידם ובוכה", נמסר בכתב האישום.

חשוד בפרשת האונס בגדרה מובל לתחנת משטרה
רגע מעצרו של אבו עסה | צילום: דוברות המשטרה

"בהמשך, הוביל אבו עסה את המתלוננת לחדר ריק, ולאחר זמן מה חתך את קשרי ברכיה וקרסוליה ואנס אותה, תוך שהוא מתעלם מהבכי שלה. לאחר מכן, התיר המשיב את קשרי פיה של המתלוננת ואמר לה שיש לה ילדים גדולים שיוכלו לעזור לה להשתחרר, הלך למטבח, הוציא בקבוק בירה מהמקרר, שתה ממנו ונמלט מהדירה - לא לפני שבנה האחר של המתלוננת התעורר, הבחין בו ושוחח איתו", הוסיפו.

במשטרה טוענים כי הוא עקב אחרי האישה במשך כמה ימים, תכנן את מעשיו ולמד את דרכי הגישה לבית. החשוד עבד באזור באתר בנייה וגם בעבודות מזדמנות. נטען כי הוא הגיע בכוונת תחילה כדי לאנוס את הקורבן, הצטייד בסכין וסרט דבק על מנת לקשור אותה, וידע לאיזו קומה הוא רוצה להגיע.

עוד נמצאו בזירה דגימות זרע של החשוד, ובקבוק שממנו הוא שתה במהלך הבריחה שלו. קרובת משפחה של הקורבן אמרה לחדשות 13: "רגעי פחד, רגעי אימה, רגעי חרדה, שיפגע בילדים, שייקח כסף, שייקח תכשיטים. זו לא הייתה המטרה שלו, הייתה פה מטרה מאוד ברורה, ואנחנו רוצים לדעת מה הסיבה שהיא הייתה המטרה".

החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה
החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה

תושבי גדרה מספרים שבתקופה האחרונה התלוננו לא פעם על מקרי פריצה לבתים וגניבה מכספומטים שמערערים את תחושת הביטחון העצמי. "הכתובת הייתה חד משמעית על הקיר. שמענו על ילדים שמישהו הולך אחריהם, מסתכל עליהם, צופה עליהם".

כזכור, האירוע התרחש בלילה שבין חמישי לשישי (3-2 בפברואר), כשהחשוד פרץ לדירה, שנמצאת בקומה השניה ונכנס מהחלון. תחילה הוא התעמת עם האם, קשר אותה ואנס אותה לעיני בנה הפעוט. ילדיה של האישה היו בבית באותו הזמן והחשוד איים עליה שירצח אותה אם תצעק. הוא גנב תכשיטים, כסף וברח מהדירה.