לאחר כיממה: נער כבן 17 נעצר בחשד למעורבות בפיצוץ הרכב ברמלה

המשטרה עצרה נער בחשד למעורבות בפיגוע הפלילי אמש ברחוב הרצל בעיר, שגרם למותם של ארבעה עוברי אורח - דועאא אבו חילווה ובתה הקטנה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, תלמיד כיתה ו', ולין מוגרבי. המפכ"ל הורה לראש אגף החקירות: החזר את הרוגלות לשימוש המשטרה

זמן צפייה: 06:00

כיממה לאחר הפיגוע הפלילי: נער כבן 17, תושב רמלה, נעצר הערב (שישי) בחשד למעורבות בפיצוץ הרכב ברחוב הרצל בעיר, שגרם אמש למותם של ארבעה עוברי אורח - דועאא אבו חילווה (33) ובתה סילה (7) קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה (10) ולין מוגרבי (20). המעצר בוצע על ידי שוטרי היחידה המרכזית במחוז מרכז, בתום חקירה מואצת ופעילות סמויה. המשטרה הודיעה מיד לאחר הפיצוץ כי החשד הוא שמדובר באירוע פלילי, ובסרטון שנאסף אתמול ממצלמת אבטחה באזור נראה אדם חשוד עם קסדה, ובעקבות זאת נבדקה מעורבותו בתקרית.

כזכור, בנוסף לארבעת הנרצחים בפיגוע הפלילי אמש, 12 אנשים נפצעו באירוע הקשה - ובבית החולים ממשיכים להיאבק על חייו של תינוק בן חודשיים שנפגע באורח אנוש. בנוסף, שני בני אדם נפצעו באורח בינוני, וחמישה אחרים פונו במצב קל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-time-clips-2-part-1309242023' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם תנ"צ יגאל עזרא, בגן ר′ האגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית' poster='' kid='1_vwjt4kq9' duration='607']

הערב פורסם לראשונה בזמן שישי כי המפכ"ל דני לוי הטיל על ראש אגף החקירות החדש, בועז בלט, את המשימה להשיב את השימוש בתוכנות הרוגלה במשטרת ישראל, כדי לשפר את הלחימה בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית.

סביב השימוש ברוגלות נרשמו חילוקי דעות עד עתה, כשמצד אחד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביעה נכונות לשימוש ברוגלות במסגרת חקירות של כל העבירות מסוג פשע, ובהם עבירות טוהר מידות - בעוד שבצד השני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי השימוש בתוכנות צריך להיעשות רק במקרים של עבירות רצח. קודמו של לוי, קובי שבתאי, יחד עם אגף החקירות, צידדו דווקא בעמדת הפרקליטות והיועמ״שית.

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במהלך ביקור בזירה, מפכ"ל המשטרה דני לוי אמר: "זהו אירוע חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מאלימות של עבריינים. מחוז המרכז מתוגבר מזה שבוע וחצי, ובהנחיה שלי ימשיך להיות מתוגבר. אני פה מצהיר - אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת. הבטחנו ונקיים - לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, וברגע שהוא עושה את זה אנחנו נהיה פה ונרדוף אותו עד שנשיג אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות. עצוב מאוד מה שקרה פה היום, שאנשים תמימים שבאים לחנות מכולת נפגעים. אין לזה מקום במדינת ישראל, בטח לא כשמשטרת ישראל חרטה על דגלה לטפל בדבר הזה".

השר בן גביר והמפכ"ל דני לוי בזירת פיצוץ הרכב ברמלה
השר בן גביר והמפכ"ל דני לוי בזירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השר בן גביר, שהגיע גם הוא לזירת הפיצוץ, הוסיף: "מדובר באירוע קשה וחמור, כתוצאה מעשרות שנים של הזנחה של הפשיעה במגזר הערבי, ואנחנו בנושא הזה מקצים משאבים, עושים רפורמה במשטרה. עשינו היום שינויים של 18 קצינים וניצבים שאנחנו ממנים, אבל צריך להבין שבלי שהיועצת המשפטית לממשלה תיכנס לעניין לא יהיה פתרון. ביקשתי ממנה לבצע מעצרים מנהליים והיא סירבה לבקשתי. אם היינו יכולים הלילה להיכנס ולעצור את כל משפחות הפשע, את כל העבריינים שאנחנו יודעים בדיוק מי הם, זה הפתרון".