ראש העיר פ"ת הוא החשוד בשוחד וסחיטה באיומים: "אין לי מה להסתיר"

רמי גרינברג הוא החשוד שעוכב יחד עם שלושה ממקורביו בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקשירת קשר לביצוע פשע. בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "אני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו"

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג | צילום: רועי אלימה, פלאש 90

הותר לפרסום: ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הוא ראש העיר שעוכב ביום שני האחרון לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום.

גרינברג עוכב יחד עם שלושה ממקורביו בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקשירת קשר לביצוע פשע. הארבעה עוכבו לחקירה בעקבות תלונה שהוגשה לפני כשנה ובמסגרתה נטען כי גרינברג דרש לפטר את מתנגדיו או את בני משפחתם מהעבודה או להרחיקם מתפקיד.

גרינברג הציב זאת כתנאי, לפי החשד, להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות המקומית שבראשה הוא עומד. שלושת מקורביו של ראש העיר חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. זמן קצר לאחר מכן שוחררו כל המעוכבים.

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי

הבוקר כתב גרינברג בעמוד הפייסבוק שלו: "תושבים ותושבות יקרים, עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם".

עוד הוא כתב: "בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיני והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים. במסגרת המחויבות שלי אלכם.ן ולאור השמועות, חשוב לי לשתף אתכם בפרטים שניתן".

"ביום שני בבוקר התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסויים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו. כראש עיר, בטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד".

"אוהב אני את עמי ואת ארץ ישראל (ואת העיר פתח תקוה ותושביה היקרים) זה האני מאמין שלי וזו מלאכת חיי ואין לי צורך בשום דבר אחר בעולם". נכתב ע"י ז. ז'בוטינסקי (בסוגריים תוספת שלי). לשרותכם.ן מכל הלב".