אלימות וסחיטה באיומים: כתב אישום נגד בנו של ראש מועצת ראמה

ראזי אבו לטיף בן ה-24 מואשם בסחיטה בכוח, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שאיים על קבלן שהיה חייב כסף לאביו. בהמשך בוצע ירי לעבר ביתו ורכבו של הקבלן, וכן הושלך מטען לעבר ביתו

Whatsapp Image 2023 08 17 At 1
הכפר ראמה | צילום: משה שי, פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד ראזי אבו לטיף, בנו של ראש מועצת ראמה שאוקי אבו לטיף, בגין סחיטה באיומים, תקיפה ועוד. אבו לטיף בן ה-24 מואשם כי דרש תשלום מקבלן שהיה חייב לאביו כסף, איים עליו בירי והיכה אותו בשני אירועים שונים, כאשר מאוחר יותר בוצע ירי לעבר בית הקבלן והולך לעברו מטען. שאוקי אבו לטיף הוא קרוב משפחתו של ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף.

לפי כתב האישום, הפרשה החלה טרם היבחרו של שאוקי אבו לטיף לראשות המועצה, והיה בבעלותו עסק לאספקת חומרי בניין. הקבלן נהג לרכוש מהעסק חומרי בניין והגיע לחוב שהגיע לגובה 480 אלף שקלים. בשנת 2011 שאוקי נבחר לראשות המועצה והעסק עבר לבנו הבכור תאיר.

ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף בבית המשפט
ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף בבית המשפט | צילום: פלאש 90

בעקבות החוב, אחד מהאחים לבית אבו לטיף הציעו לקבלן לקבל מכרז לבניית אולם ספורט בכפר ולשלם למשפחה מהכסף שיקבל. האחים העבירו לקבלן סכום כחצי מיליון שקלים לצורך קבלת ערבות בנקאית כדי שיוכל לקבל את המכרז.

הקבלן עבד בפרויקט כקבלן משנה והעביר, בהתאם לסיכום שלו עם בני המשפחה, כמיליון וחצי שקלים לאחים אבו לטיף. על פי האישום, הקבלן האמין שחובו למשפחה נסגר בכך. עם זאת, בספטמבר 2019 הגיע ראזי אבו לטיף  לדרוש את כספו מהקבלן. ראזי הגיע לביתו של הקבלן, איים עליו שישלם את החוב והדגים תנועה של ירי. בפברואר 2020 הגיע שוב לבית הקבלן והכה אותו. בהמשך, בוצע ירי לעבר ביתו ורכבו של הקבלן ואף הושלך מטען לביתו.

פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון
פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון | צילום: דוברות המשטרה

ראזי אבו לטיף אף הכה את בנו של הקבלן, ואיים עליו: "שאימא שלך ואחותך ייצאו מהבית ויישנו בכביש". בספטמבר 2022, קיבל הקבלן פניות מאנשים שהעבירו מסר ממשפחת אבו לטיף לפיו עליו למכור את ביתו למשפחה תמורת סכום הנמוך מהשווי. הקבלן אף הסכים לקדם את ההליך.

הפרקליטות הגישה הבוקר, כאמור, לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד ראזי אבו לטיף בגין סחיטה בכוח, סחיטה באיומים,תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט.

להב 433, חקירות, משטרה
משרדי להב 433 | צילום: פלאש 90

בתוך כך, ביום שני האחרון, בפרשה אחרת, היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 סיימה את חקירת מעורבותו של שאוקי אבו לטיף בן ה-64, ראש מועצת ראמה ואביו של ראזי, בגין גביית כספים באירועי סחיטה באיומים של קרובי משפחתו - אנשי ארגון פשיעה מהצפון - ובחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון. מעצרו אבו לטיף הוארך בארבעה ימים נוספים, והוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

לפי המשטרה, "החוקרים ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה שממנה עולה חשד למעורבות ראש מועצה מהצפון באירועי סחיטה באיומים וגביית כספי הסחיטה עבור משפחתו, משפחת פשיעה מהצפון.