הלווה בריבית, סחט ואיים: כתב אישום נגד חבר ארגון "אבו לטיף"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אמל מלאק, תושב דליית אל כרמל, שלקח חלק בארגון הפשיעה ובין היתר עסק במתן הלוואות וגבייתן בריבית גבוהה בניגוד לחוק וללא רישיון. כשהלווים התעכבו בהחזרת החוב, החשוד סחט אותם, איים והפעיל אלימות: "יש לך שעה להביא לי את הכסף, אם לא אני בא אליך, אשרוף לך את הבית, אקח לך את הרכב"

המשטרה בביתו של מלאק, חבר ארגון אבו לטיף
המשטרה בביתו של מלאק, חבר ארגון אבו לטיף | צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד אמל מלאק, תושב דליית אל כרמל, חבר בארגון "אבו לטיף", שסחט באיומים והטיל מורא על תושבי רכס הכרמל. כתב האישום מייחס לו עשרה אישומים בעבירות של ריבוי עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, איומים, עיסוק בלא רישיון למתן אשראי, כריתת חוזה הלוואה אסורה, קבלת תשלום לפי חוזה הלוואה אסורה, הלבנת הון ושימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס.

עוד הגישה הפרקליטות בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ובקשה לחילוט של הרכוש הרב שנתפס ברשותו. החקירה, שניהלה היחידה הכלכלית בלהב 433, הפכה בחודש האחרון לגלויה עם מעצרו של מלאק של אשתו כמו גם מעצרם של חשודים נוספים. כזכור, מוקדם יותר השבוע פשטה המשטרה על יעדים של ארגון הפשיעה "אבו לטיף", המכונה גם ארגון 6006.

פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון
פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון | צילום: דוברות המשטרה

החשדות המופנות כלפי מלאק, כפי שמובאות בכתב האישום, נוגעות לעיסוק במתן הלוואות וגבייתן ב"שוק השחור", ללא רישיון ובניגוד לחוק, חלקן ללא חוזי הלוואי וללא שדיווח למס הכנסה על הכספים הבלתי לגיטימיים. במשך כל אותן שנים בהן פעל החשוד ביחד עם האחרים במתן הלוואות וגבייתן, הפעיל סנקציות אלימות ואיומים כלפי בעלי החוב, על מנת להטיל אימה עליהם ועל בני משפחותיהם כדי שיחזירו את החוב.

מבין הלווים הרבים שנסחטו ואויימו, אחד המתלוננים לווה מהחשוד 25,000 ש"ח וסוכם בין השניים כי ההחזר כולל הריבית יעמוד על סכום של 80,000 ש"ח. כשהלווה לא עמד בהחזרת התשלומים, החשוד סחט אותו ואיים עליו: "בסדר, אני אומר ב-15, לא אבו סקר ולא אלוהים אחי...לשלוח לך אנשים שיתפסו אותך מהאוזניים בסאג'ור תגיד לי, כדי שתבין מה אני אומר לך?....טוב, עכשיו מישהו יבוא ויסביר איתך ויגיד לך עם מי העבודה שלך", כך מצוטט מלאק.

פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון
פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון | צילום: דוברות המשטרה

בין היתר, מצטט כתב האישום את דבריו של מלאק: "אם אתה לא תשלם את התשלום יש לך ילדה ויש לך אישה ואתה לא יודע איך זה ייפול עליך", וכן "יש לך שעה להביא לי את הכסף, מבחינתי תמכור את הרכב ותשלם את הכסף ואם לא אני בא אליך הביתה אני אשרוף לך את הבית, אקח לך את הרכב".

כמו כן המשטרה מציינת כי העדים בחקירה זו מוכרים לחשוד וכבר במהלך חקירת התיק בוצעו ניסיונות להשפיע על מתלוננים, לרבות באמצעות ירי והשלכת רימון הלם לבתיהם של מתלוננים ומעורבים בתיק.

המשטרה עם אחד הרכבים שהוחרם במסגרת הפשיטה על ארגון אבו לטיף
המשטרה עם אחד הרכבים שהוחרם במסגרת הפשיטה על ארגון אבו לטיף | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, לצד כתב האישום ובקשת המעצר, הוגשה נגד החשוד גם בקשת חילוט על כל הרכוש בשווי העבירות שהחשוד ביצע וכן על הרכוש ששימש לביצוע העבירות. בין הרכוש שנתפס: זכויות במקרקעין של החשוד בשווי כמיליון ש"ח 3 רכבי יוקרה בשווי של כמאות אלפי ₪ ועוד כספים רבים במזומן.