פרקליטו של נתניהו, בן צור: "אם החקיקה תימשך - לא אייצג אותך"

בשיחה קשה בין השניים, שהתקיימה עוד טרם ההודעה על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, הודיע עו"ד בן צור לראש הממשלה כי יפסיק לייצג אותו בתיק 4000, שבו נאשם נתניהו בשוחד

בועז בן צור וראש הממשלה
בועז בן צור וראש הממשלה | צילום: רויטרס, יונתן זינדל פלאש 90

פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור, המייצג אותו בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה), שבו נאשם נתניהו בשוחד הודיע לו כי לא ימשיך לייצגו אם חקיקת חוקי המהפכה המשפטית תימשך, כך נודע היום (שני) לחדשות 13. ההודעה הגיעה לפני שראש הממשלה נתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.

בינתיים, אחרי ליל מחאות הענק שהגיע בעקבות פיטוריו של שר הביטחון גלנט ועל רקע המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית - ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הבוקר (שני) נאום לאומה. ההתייעצויות בלשכת ראש הממשלה הסתיימו לפנות בוקר. ההערכה היא שלא יהיה מנוס מהודעה על עצירת החקיקה. בינתיים, יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן הודיע כי הדיונים יימשכו הבוקר. כמו כן, אחרי שעות שבהן היה חסום - איילון דרום נפתח לתנועה.

Whatsapp Image 2023 03 20 At 1
ראש המשלה נתניהו | צילום: רויטרס

תיק 4000, המכונה גם "תיק בזק-וואלה", עוסקת בחשד לכאורה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המיטיבות עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת "בזק". בתמורה, ביקש נתניהו מאלוביץ', המחזיק בשליטה גם באתר "וואלה", להתערב בתכני האתר באופן שיטיב עימו. בנובמבר 2019 הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא יעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק זה.