לאחר שתועד עוזב זירת רצח: ניצב חכרוש הודיע על פרישה

ראש אגף סיף לסיכול פשיעה בחברה הערבית פנה למפכ"ל בבקשה לפרוש לאחר 44 שנות שירות, ברקע פרסום הסרטון בו הוא נראה מדלג מעל אדם מדמם: "לא אמרתי את המילה האחרונה, עוד תשמעו ממני". השר בר-לב: "החלטה ראויה, צוות הבדיקה ימשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא"

זמן צפייה: 03:09

ניצב ג'מאל חכרוש, ראש אגף "סיף" לסיכול פשיעה בחברה הערבית, פנה אתמול (ראשון) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בבקשה לפרוש לאחר 44 שנות שירות, זאת ברקע חשיפת התיעוד שבו הוא נראה מדלג מעל אדם מדמם ועוזב זירת רצח. המפכ"ל כיבד את בקשתו והודה לו על שירותו. תנ"צ ירון מטס, סגן ראש אגף סי"ף, ימשיך ככל הנראה בתקופה הקרובה לפקד על היחידה.

בהודעה שהוציא חכרוש בערבית נכתב: "בצעד אמיץ ונכון הקמתי את היחידה ללחימה בפשיעה בחברה הערבית. ההתעסקות האחרונה בשבוע האחרון יכולה להשליך שלילית על העשייה שלי, ובגלל האחריות שלי פרשתי מהמשטרה. אני לא מתחרט על דרכי, השיימינג נגדי כואב לי ולמשפחתי. אני לא אעצור כאן ואמשיך להוביל את המגזר, עדיין לא אמרתי את המילה האחרונה, עוד תשמעו ממני".

Jfruae
ניצב ג'מאל חכרוש

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר בתגובה: "לניצב חכרוש שמורות זכויות רבות שדבר לא יכול למחוק. הוא היה פורץ דרך ודמות שאפשרה לחברה המוסלמית לחלום ולהעז לשאוף לדרגות הגבוהות ביותר במשטרת ישראל. אני מודה לניצב חכרוש על 44 שנות שירות ציבורי".

"החלטתו של ניצב חכרוש לפרוש בעקבות התקרית שהובאה לעיני הציבור בימים האחרונים היא ראויה", הוסיף בר-לב, "עבודת צוות הבדיקה שמינה המפכ"ל תמשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא – בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע".

ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש | צילום: דייגו מיטלברג

מוקדם יותר הבוקר אמר חכרוש לחדשות 13: "היום יש לי שיחה עם השוטרים שלי באגף סייף בשעה 13:00 על מנת לעדכן אותם בכל מה שמתרחש, בנוסף אני נפגש היום עם המפכ"ל, עדיין לא החלטתי אם אני פורש או לא, יש מחשבה כזאת, טוב שההחלטה בידיים שלי".

כזכור, ביום שני הודיע חכרוש על יציאה לחופשה בעקבות התיעוד שפורסם בעיתון "הארץ", והמפכ"ל קובי שבתאי הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול. למחרת פורסם תיעוד חדש שחשף כי בניגוד לדברי חכרוש כי עשה את עבודתו המשטרתית לאחר שדילג מעל גאזי עמארה שנדקר למוות, הוא נכנס לרכבו ועזב את המקום.