פרשת רצח מחבל הנוח'בה: מסתמן אישום בגניבת אמל"ח נגד החשודים

לפי ההערכות, הפרקליטות תתקשה להגיש כתב אישום נגד שלושת האזרחים בגין רצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר, וייתכן כי תסתפק באישום על גניבת אמל"ח. אחרי הסערה שהתעוררה, גורמים במשטרה טענו: "עושים לנו שיימינג, קיבלנו הוראה מהפרקליטות ומביהמ"ש - וביצענו אותה"

זמן צפייה: 02:27

אחרי מעצר שלושת האזרחים בחשד כי רצחו מחבל נוח'בה במהלך הקרבות הקשים בדרום ב-7 באוקטובר, מסתמן כי פרקליטות המדינה תתקשה להגיש נגדם כתב אישום על רצח, וייתכן כי תסתפק באישום על גניבת אמצעי לחימה - כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.

התיק נפתח כתוצאה מחקירת הקצין המתחזה רועי יפרח בדצמבר, שהואשם בגניבת אמל"ח. המשטרה העבירה את כל החומרי החקירה לפרקליטות, וזו הורתה לה לפתוח בחקירה נגד השלושה באפריל, ובהחלטת המשטרה, החקירה הוטלה על ימ"ר תל אביב.

תיק החקירה נגרר במשטרה במשך שלושה חודשים, עד ל"קבלת הנחיות ברורות". גורמים במשטרה סיפרו כי "זה היה תפוח אדמה לוהט, העברנו את החומר לפרקליטות תוך שלושה ימים". התיק עורר סערה ציבורית רבה, ובמשטרה טענו: "עושים לנו שיימינג, ביצענו את ההוראה שקיבלנו מהפרקליטות ומבית המשפט". בתוך כך, ביהמ"ש הורה לשחרר שניים מהחשודים בשל מחסור בראיות למרות בקשת מעצרם, והפרקליטות צפויה להכריע לגבי אישום נגד החשוד השלישי.

מחבלים, חמאס, שבת השחורה, עוטף עזה, מלחמת חרבות ברזל, 7 באוקטובר
מחבלי חמאס בכניסה למושב יכיני בשבת השחורה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס להנחיית הפרקליטות לפתוח בחקירה נגד החשודים: "פרקליט המדינה שהחל לפעול כדי לחקור אותי בחשד ל'הסתה' נגד תושבי עזה, הוא גם זה שהורה על החקירה המטורללת בפועל נגד שלושה לוחמים גיבורים שב-7 באוקטובר יצאו להילחם בתופת בעוטף, וכעת חשודים על-ידי איסמן ב'רצח' מחבל נוח'בה. מוטב לפרקליט המדינה להיזכר שהוא פרקליטה של מדינת ישראל, ולא של אויביה".

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

המשטרה התירה לפרסום את דבר מעצרם של השלושה ביום חמישי. אחד העצורים, רועי יפרח, כבר נעצר בעבר כאמור בחשד להתחזות וגניבת נשק. במסגרת חקירתם, שני החשודים האחרים סיפרו כי לחמו יחד עם יפרח במהלך השבת השחורה, לצד חיילי צה"ל שלדבריהם הרגו מחבלים - גם כשלא נשקפה סכנה מפניהם. הם טענו כי גם הם פעלו באותו האופן. בנוסף, במהלך המעצר והחיפוש נתפס אצל אחד מהחשודים אקדח אשר הוחזק שלא כחוק.