בגלל שהמשטרה הגיעה באיחור: כתב האישום בוטל - והתיק נסגר

המשטרה פשטה על משק במושב שדה עוזיהו הסמוך לאשדוד, בחשד שבעליו מעסיק שוהים בלתי חוקיים. החשדות התבררו כנכונות, אך בית המשפט ביטל את ההאשמות בשל ערנותו של עו"ד שהבחין כי המשטרה קיבלה צו חיפוש התקף ל-30 ימים - אך הגיעה למקום שלושה ימים מאוחר מדי. עו"ד אביחי חג'בי: "המשטרה הבינה כי ניהול התיק יחשוף התנהלות שערורייתית ומנוגדת לחוק" ,

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

כתב אישום הנוגע להעסקת שוהים בלתי חוקיים בוטל, לאחר ששוטרים הגיעו לבצע חיפוש במקום לאחר 33 ימים ולא לאחר 30 ימים כפי שנדרש בצו שקיבלו מבית המשפט - כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13.

המקרה החל בדצמבר דאשתקד, אז פשטו חוקרי ימ"ר נגב על משק במושב שדה עוזיהו הסמוך לאשדוד, בחשד שאחד מבעליו מעסיק שוהים בלתי חוקיים. המידע המודיעני שקיבלה היחידה החוקרת ימ"ר מג"ב היה מדויק, ובמקום נתפסו שני שוהים בלתי חוקים. הם עוכבו לחקירה, ובמקביל הוגש כתב אישום נגד המעסיק בגין העסקת תושב זר שלא כדין.

לאחר שהתיק כבר נסגר, הבחין עורך הדין אביחי חג'בי, שייצג את החשוד, בפרט בירוקרטי קטן אבל משמעותי. מסתבר כי המשטרה קיבלה מבית המשפט צו חיפוש למשך 30 ימים, אלא שבמשטרה התעכבו ויצאו לבצע את החיפוש אחרי 33 ימים. משמעות הדבר היא שהצו כבר לא היה בתוקף, ועל כן דרש עו"ד חג'בי מבית המשפט לבטל את כתב האישום.

לטענתו של עו"ד חג'בי, "היחידה החוקרת הייתה צריכה לבקש מבית המשפט צו נוסף על מנת לערוך את חיפוש, ומשעה שבקשה כזו לא הוגשה - הרי שהחיפוש בוצע באופן לא חוקי ועל כן יש לבטל את כתב האישום". השופט זוהר דולב להמן קיבל את הבקשה והורה על ביטול כתב האישום.

עו''ד אביחי חג'בי, סנגורו של החשוד
עו''ד אביחי חג'בי, סנגורו של החשוד | צילום: ליאור כהן

עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה: "מחלקת התביעות של משטרת ישראל הבינה כי ניהול התיק יחשוף התנהלות שערורייתית ומנוגדת לחוק, שיכולה להביא לפנייה לערכאות שיפוטיות שיורו על מתן פיצוי למרשי. אני שמח שבסופו של יום התיק נסגר וכתב האישום בוטל". מהמשטרה טרם נמסרה תגובה.