אישום נגד דורס רוכב הקטנוע בת"א: "החליט לרצוח יהודי"

עלי חאמד, תושב הרשות הפלסטינית בן 31, נאשם שדרס רוכב קטנוע בשכונת פלורנטין שבעיר: "החליט לבצע מעשה טרור ולפגוע ביהודים כנקמה על מות בן דודו שנורה בידי כוח צה"ל, לאחר שהיה מעורב בירי לעבר מוצב". הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו

זמן צפייה: 02:20

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שישי) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד עלי חאמד (31), תושב הכפר סילוואד שבנפת רמאללה, שדרס את רוכב הקטנוע גלעד תנעמי ופצע אותו בינוני בשכונת פלורנטין שבתל אביב על רקע לאומני-אידיאולוגי.

כתב האישום מייחס לחאמד ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל או שהייה בה בניגוד לחוק ונהיגה ללא רישיון נהיגה. במקביל, הוגשה בקשה להארכת מעצרו.

הרכב הפוגע בזירת הפיגוע בתל אביב, פלורנטין
הרכב הפוגע בזירת הפיגוע בתל אביב, פלורנטין | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מכתב האישום שהגישה עו"ד עמית שלוס-לייזרוביץ עולה כי חאמד "החליט לבצע מעשה טרור ולפגוע ביהודים כנקמה על מות בן-דודו שנורה בידי כוח צה"לי, לאחר שהיה מעורב בירי לעבר מוצב. לשם כך, ב-בדצמבר 2022 נכנס לישראל ברכבו, זאת מבלי שהחזיק בהיתר שהייה או ברישיון נהיגה.

גלעד תנעמי שנדרס ע''י פלסטיני בתל אביב
גלעד תנעמי שנדרס ע''י פלסטיני בתל אביב | צילום: דוברות איכילוב

"משהגיע לרחוב אברבנאל בת"א הבחין במתלונן שעמד על מדרכה בסמוך לקטנוע, והחליט לרצוח אותו מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי אך בשל היותו יהודי. בשלב זה האיץ את מהירות נסיעתו, עלה עם רכבו על המדרכה והתנגש במתלונן בעוצמה. בעקבות הפגיעה המתלונן הועף באוויר והוטח על הקרקע, וחאמד המשיך בנסיעתו תוך שהוא גורר את הקטנוע ופוגע בכלי רכב נוספים, עד שנעצר כשהתנגש בעמוד".

עוד נכתב בכתב האישום כי "כתוצאה ממעשיו של חאמד נגרמו למתלונן חבלות רבות והוא הובהל לבית החולים איכילוב לצורך קבלת טיפול רפואי".