סנגורי נתניהו נגד היועמ"שית: "עמדתה מופרכת"

עורכי הדין ז'ק חן ובעז בן צור פרסמו הודעה בעקבות כוונת היועמ"שית לדבוק באישום בסעיף השוחד בתיק 4000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חרף דברי השופטים שנחשפו בחדשות 13. "זו עמדה מופרכת", אמרו. וגם: שליח חדשות 13 מדווח מברייטון שבבריטניה לקראת עדות מילצ'ן מחר

זמן צפייה: 02:04

נמשכת הסערה סביב חשיפת חדשות 13, במסגרתה נחשפו פרטים משיחת השופטים עם הצדדים בתיק 4000 - בו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. עורכי הדין ז'ק חן ובעז בן צור פרסמו הערב (שבת) את התייחסותם לכוונת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה לדבוק בסעיף השוחד - חרף דברי השופטים, וכינו אותה "עמדה מופרכת".

בהודעה מטעמם נמסר: "לפני מספר ימים זימן ההרכב הדן בתיק 4000 את הצדדים ללשכת השופטים והביע את עמדתו ביחס לאישום השוחד. מדובר בפרקטיקה מקובלת שנעשית בנסיבות שמצדיקות זאת. זמן קצר לאחר מכן פורסמה ידיעה בדבר פניית השופטים לתביעה. ההדלפה, שלא הגיעה משורות ההגנה, אמנם הכילה פרטים נכונים, אבל נכללו בה גם פרטים לא נכונים והושמטו פרטים חשובים אחרים. על יסוד הידיעה שפורסמה באופן הזה, מתרחש מחול שדים תקשורתי, שמחייב, בלית ברירה, להעמיד את הדברים על דיוקם".

Whatsapp Image 2022 03 27 At 0
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: רויטרס

"על-פי ההדלפה הסלקטיבית שפורסמה, פנה בית המשפט לנציגת התביעה באמירה שלפיה ההרכב סבור שהתביעה תתקשה להוכיח את אישום השוחד. מדובר בפרט נכון שנאמר בפתח הפגישה, תוך שצוין כי הדברים נאמרים בזהירות המתחייבת במקרה הזה. עם זאת, המדליפים השמיטו את ההקשר החשוב של האמירה: פניית השופטים לתביעה לפעול  לשקול שוב את אישום השוחד".

"עוד פורסם באותה הדלפה מגמתית, שבית המשפט הסביר את פנייתו לתביעה ב'טובת המדינה'. לא כך נאמר, ודומה שמטרת המדליף הייתה להמעיט מערך פניית השופטים לתביעה. פרסום הדברים באופן זה הביא לביקורת לא הוגנת שהושמעה כלפי בית המשפט. דיוני ההוכחות בפרשת התביעה מתנהלים בפני הרכב השופטים שלוש פעמים בשבוע זה למעלה משנתיים, במהלכם נשמעו עשרות עדים והוגשו אלפי מסמכים. עיקרה של פרשת התביעה כבר נשמע, לרבות עדותם של עדי התביעה המרכזיים ובכללם שני עדי מדינה ועדים מהותיים נוספים".

"בנסיבות אלה, מצופה שהתביעה תטה אוזן קשבת ותלמד את הערות בית המשפט ברצינות המתחייבת. כך תמיד, וכך בפרט בשים לב לנסיבותיו הייחודיות של התיק ולשלב המתקדם שבו נמצאת פרשת התביעה. לצערנו, עוד בטרם ניתן היה לקיים דיון רציני בפניית בית המשפט – תודרכה התקשורת על ידי גורמים עלומים שמנוי וגמור עם התביעה להשיב את פני השופטים ריקם ולהמשיך עם אישום השוחד כאילו לא אירע דבר. ההסבר שניתן לעמדה פזיזה זו היה, כי בית המשפט טרם נחשף לתמונה המלאה, וזו תובא בפניו בעיקר בפרשת ההגנה. מדובר בעמדה מופרכת. ידוע לכל שהמקום להוכיח את הטענות המופיעות בכתב האישום הוא בפרשת התביעה. הטענה שיש להמתין לפרשת ההגנה מעידה על חולשת ראיות התביעה. במיוחד בשל רגישות העניין, מתבקש שהצדדים ישמרו על איפוק ויהיו קשובים לדברי בית המשפט, ובהמשך לכך ישקלו את הדברים ואת צעדיהם בצורה רצינית".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2406232043' autoplay='0' credit='' desc='מחר: עדות מילצ′ן' poster='' kid='1_4ntfsxtt' duration='114']

כמו כן, מחר יעיד איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000 (פרשת המתנות) מאולם בברייטון שבאנגליה - בנוכחות רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.