רק 3 שנים בכלא: הסדר מקל לחייל בארגון של קוטייר

סינאן צרצור, ששהה בטורקיה כשהתקיים המשפט נגדעודא קוטייר וחבריו לפני מספר שנים, נעצר כשחזר לארץ. בעוד שבמשפט המקורי הואשמו המעורבים בעבירות של חברות בארגון פשיעה וניסיונות רצח, ואף קיבלו עונשי מאסר דו-ספרתיים - על צרצור נגזרו 3 שנות מאסר - בהסדר מקל במיוחד. פרקליטו, יניב שגב: "תם הטקס. הפרקליטות אימצה את הטענות שהוצגו, הסעיפים החמורים הורדו"

בית המשפט המחוזי בירושלים
בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: חדשות 13

כתב אישום חמור של חייל בארגון של עודה קוטייר - שכלל עבירות של חברות בארגון פשיעה וניסיון לרצח - הומר היום (שני) לכתב אישום "רך" בהרבה, ועונשו נקצב ל- 3 שנות מאסר בלבד.

לפי כתב האישום הראשון שהוגש נגד ארגון הפשיעה של קוטייר הודות לעד מדינה - הנאשם סינאן צרצור היה דמות דומיננטית בארגון. אותו כתב האישום, שהוגש נגד קוטייר ו-18 מאנשיו, כלל אז שלושה מעשי רצח, ניסיונות רצח ועוד עבירות חמורות.

הפרקליטות הגיעה אז להסדרי טיעון, וקוטייר קיבל 18 שנות מאסר. גם אנשיו קיבלו גם כן עונשים דו ספרתיים. צרצור שהה אז בטורקיה במשך שנים ארוכות, וחיכה לתוצאות המשפט שהסתיים. לפני מספר חודשים, הוא חזר ארצה ונעצר מיד על ידי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב.

צרצור, על פי כתב האישום הראשון, היה מעורב בחברות בעבירות של ארגון פשע, ניסיונות רצח, אחזקת נשק, קשירת קשר וחטיפה לשם סחיטה - אותן עבירות שיוחסו לשאר חברי הארגון וקוטייר עצמו. תוך זמן קצר מאז שנעצר בארץ, הוגש נגדו כתב אישום חדש.

עו״ד יניב שגב, עו״ד אור קורן
עו״ד יניב שגב, עו״ד אור קורן

סניגוריו של צרצור, עורכי הדין יניב שגב ואור קורן, הכחישו את הטענות המיוחסות לו, ובמקביל ניהלו מו"מ עם הפרקליטות, ובסיומו הגיעו להסדר טיעון שהוצג היום בבית המשפט ובו הואשם בעבירות קלות יותר. כמו כן, סעיף החברות בארגון הפשע ירד. בסופו של דבר גזר השופט בני שגיא עונש מאסר של שלוש שנים.

עו"ד שגב אמר בסיום הדיון היום: "תם הטקס. אני שמח שהפרקליטות אימצה את הטענות שהצגנו והגיעה איתנו להסדר טיעון. הסעיפים החמורים של ארגון הפשע ואחרים הורדו, וההסדר שהגענו אליו היה נכון".