בחשד להסתה: הפרופסורית שהכחישה את הטבח עוכבה לחקירה

אחרי שהושעתה מתפקידה מהאוניברסיטה העברית ושבה ללמד כאשר חזרה בה מדבריה, פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שהכחישה את מעשי הזוועות של חמאס וטענה כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה - תיחקר במשטרה באישור הפרקליטות

זמן צפייה: 03:16

פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית, שהכחישה את טבח 7 באוקטובר, עוכבה היום (חמישי) לחקירה בחשד להסתה, באישור הפרקליטות. זאת, אחרי שהושעתה מתפקידה ב-12 במרץ - ושבה ללמד אחרי שחזרה בה מדבריה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך: "המעצר הזה מעביר מסר חשוב - מי שיסית נגד מדינת ישראל, לא יוכל להתכסות תחת תפקיד וטייטל כזה או אחר. הצוות נגד הסתות לטרור ברשת ממשיך לפעול ולהתוות מדיניות - כל מסית יבוא על מקומו". חבר הכנסת שמחה רוטמן מסר גם הוא: "אני מברך את משטרת ישראל ואת פרקליטות המדינה על קבלת ההחלטה הראויה, גם אם באיחור מה. אני סמוך ובטוח שביחד ננצח - גם את ההסתה לטרור".

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את המהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "את המתנחלים שרצחו שני פלסטינים - לא חוקרים, את הרבנים שמסיתים לרצח ערבים - מחבקים. מי שסלל את הדרך לחקירה הזו היא הנהלת האוניברסיטה העברית, בהתנהלותה המביכה והפחדנית".

האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית | צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בתחילת החודש, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה המליץ לפרקליטות לאשר פתיחת חקירה פלילית נגד שלהוב-קיבורקיאן, אחרי שהתבטאה נגד ישראל. היא אמרה בפודקאסט כי "את הציונות צריך למגר" וכי "ישראל מבצעת רצח עם". כמו כן, היא הכחישה את מעשי האונס שביצעו חמאס ב-7 לאוקטובר, באמירה כי "ישראל תמיד משקרת".

מהאוניברסיטה העברית נמסר אז כי "מאז פרוץ המלחמה, מתבטאת פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן באופן מחפיר, אנטי-ציוני ומסית. דבריה של הפרופ' לוקחות את החופש הביטוי והחופש האקדמי ועושות בהם שימוש ציני". כמו כן, במכתב נמסר כי הוצע לשלהוב-קיבורקיאן לעזוב את המוסד הלימודי - אך זו התעלמה מהבקשה. לאחר ההתעלמות, הוחלט להשעותה. בהמשך, כאמור, פרסמה הודעת התנצלות ושבה ללמד - וכעת אישרה הפרקליטות לפתוח נגדה בחקירה, והיא עוכבה בידי המשטרה.