חשיפה: חרם בלהב 433 - שוטר שדיווח על ליקויים לא הוזמן למסיבת פרידה

בלש בלהב 433 שחשף בעבר ליקויים שהתרחשו ביחידה, לא הוזמן לערב הוקרה לפורשי יחידה בה שירת. הוא ניסה להתלונן על כך למפקדו, שחסם אותו בווטסאפ, וכשהגיש מכתב לבכירי המשטרה - האירוע בוטל לחלוטין

זמן צפייה: 02:42

ש', בלש בלהב 433 שבעבר דיווח על ליקויים ביחידה, לא הוזמן למסיבת פרידה שנערכה לפורשי היחידה - והמסיבה בוטלה לאחר שהתלונן. המקרה, שאירע לפני כשבועיים, נחשף הערב (שני) בחדשות 13.

המסיבה תוכננה לפורשי יחידת "אתגר" המתמחה בגניבות רכב, ולשם כך נשכר אולם ותוכנן ערב הוקרה מרשים. ש' נמנה על פורשי היחידה בעצמו אך הוא לא הוזמן - ככל הנראה מפני שחשף בעבר ליקויים ביחידה שהובילו לפרסום באתר ynet.

לאחר שגילה כי לא הוזמן, ש' פנה למפקדו, ביקש להשתתף גם - אך גילה כי נחסם על ידיו בווטסאפ. ש' פנה באמצעות עורכי דינו במכתב אל בכירי המשטרה, אך בלהב 433 החליטו בתגובה לבטל את האירוע כולו.

האירוע אותו חשף ש' היה כאשר גילה דו"ח עדות מפוברק שנכתב על ידי אחד מחבריו ליחידה - בגיבוי המפקדים. הוא התריע על העניין, אבל מפקדיו לא הקשיבו לו. בהמשך הוא דיווח לקצין הביטחון של להב 433 כי היחידה הארצית לחקירות הונאה, יאח"ה, קיימה אירוע בחוף הים המנוהל על ידי עיריית ראשון לציון ללא תמורה, בזמן שהעירייה הייתה תחת חקירה של אותה יחידה. לאחר המקרה אחד ממפקדיו תבע אותו, וחבריו הפנו לו עורף. לבסוף הוא הועבר לתפקיד אחר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנטען, אירוע פרידה מפורשים נדחה למועד אחר בשל הרצון לכבד את כלל השוטרים המסורים שתרמו רבות לקידום היחידה ויעדיה. האירועים יתקיימו במועד שיקבע והשוטרים הפורשים יוזמנו כמקובל".