מעל 700 עדויות: המשטרה אוספת ראיות לקראת העמדת המחבלים לדין

ביחידת להב 433 מגויסים לאיסוף התיעודים והראיות שייאפשרו את העמדתם לדין של מאות מחבלי חמאס שביצעו את הטבח בעוטף עזה, ועד כה נאספו כ-60 אלף סרטונים. בין העדויות הקשות שנגבו נכללות גם אלה של אנשי זק"א, והחוקרים מתמקדים גם בעבירות מין והתעללות שביצעו המחבלים. "ראיתי אותם מחזיקים ראשיים כרותים כאילו מדובר במישהי עם תיק קטן"

זמן צפייה: 01:46

ביחידת להב 433 של המשטרה מגויסים לאיסוף התיעודים והראיות שייאפשרו את העמדתם לדין של מאות מחבלי חמאס שביצעו את הטבח בעוטף עזה בשבת השחורה של 7 באוקטובר, ועד הערב (שלישי) נאספו כבר למעלה מ-700 עדויות מקורבנות העבירות.

עד כה הצליחו במשטרה לשים את ידיהם על כ-60 אלף סרטונים מאותה שבת, כאשר בראש הרשימה קיבוץ כפר עזה עם 7,800 סרטונים שמתעדים את הזוועות, לצד 3,446 סרטונים מקיבוץ בארי. רוב הסרטונים נלקחו ממצלמות אבטחה, אך גם מתיעודים שהעלו המחבלים עצמם, בין היתר בשידורי "לייב" ברשתות החברתיות ובמצלמות גו-פרו.

בין העדויות הקשות שהחוקרים גבו נכללות גם אלה של אנשי זק"א שראו את מצב הגופות, על מנת לעמוד על הזוועות. החוקרים מתמקדים גם בעבירות מין והתעללות שביצעו המחבלים, ובין היתר נגבתה עדות מצעירה שהתחבאה בשיחים באזור המסיבה ברעים, ותיארה את מה שראתה: "ראיתי בחור משנע בחורה מאחד לשני. היא הייתה בחיים ודיממה מהגב. ראיתי אותה מושך לה בשיער. ראיתי שמישהו אונס אותה ואז יורה לה בראש. ראיתי אותם מחזיקים ראשיים כרותים כאילו מדובר במישהי עם תיק קטן".

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90
ההרס אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
השטח בו בוצע הטבח במסיבת הטבע באזור רעים
זירת הטבח במסיבת הטבע באזור רעים | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

על מנת להקל על עדי הראייה והקורבנות את הליך גביית העדויות, במשטרה פיתחו אפליקציה מיוחדת, יחד עם חברת סייבר אזרחית, שתאפשר לאנשים לצלם את עצמם מוסרים עדות בביתם, ולאחר מכן תהיה להם האפשרות לשלוח את זה לצורך הליך פלילי או לצורך זיכרון לאומי.