עשרות תיקי רצח: המשטרה מתקשה לעמוד בעומס המקרים

גל האלימות בחברה הערבית רק מתגבר ולמשטרה חסרים המשאבים להשקיע בפענוח תיקים הקשורים בפשיעה מאורגנת - כמו זה של עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה. היחידה האמונה על הטיפול בתיקים עמוסה ומטפלת ב-15 מקרי רצח לא מפוענחים שונים. בנוסף, בשל היות קשוע איש ציבור, השב"כ יצטרף לחקירת המקרה הרגיש

זמן צפייה: 01:13

לאחר הזעזוע העמוק שהותיר רצח מנכ"ל עירייה טירה עבד אלרחמן קשוע אמש, לחדשות 13 נודע  היום (שני) כי למשטרה אין מספיק משאבים להשקיע בפענוח פשעים מאורגנים. מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הטיל את פיענוח החקירה הרגישה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, אך זו "מוצפת" בימים אלו - כשהיא מטפלת ב-15 מקרי רצח שונים.

בנוסף, נודע כי מחוז מרכז מטפל ב-40 מקרי רצח לא מפוענחים, המטופלים ביחידות השונות. בתוך כך, השב"כ יצטרף למשטרה במאמצים לפענח את רצח מנכ"ל עיריית טירה, בעיקר בשל היותו דמות ציבורית, וכי לשב"כ יש אמצעים טכנולוגיים משוכללים יותר. הערכת המשטרה היא שהרצח קשור לעבודתו של קשוע בעירייה, ולמכרזים עליהם היה אמון מתוקף תפקידו. נבדק גם כיוון של סכסוך אישי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם מוקדם יותר הערב סרטון ובו התייחס לרצח מנכ"ל העירייה: "הרצח של מנכ"ל עיריית טירה זה חציית קו אדום. אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ", אמר ראש הממשלה, "הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", המשיך נתניהו. "אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת".

עבד אלרחמן קשוע, מנכ''ל עיריית טירה שנרצח
עבד אלרחמן קשוע, מנכ''ל עיריית טירה שנרצח

נזכיר כי באירוע בו נרצח מנכ"ל עיריית טירה נפצעו באורח בינוני חבר המועצה וחבר המועצה לשעבר. צוותי מד"א שהגיעו לזירה, ליד תחנת המשטרה בעיר, פינו את הפצועים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו של קשוע.