ממצאי פרשת פגסוס: לא בוצעו האזנות ללא צווים

פרסום ראשון: דו"ח ועדת הבדיקה המלא בפרשה שבה נטען כי המשטרה פרצה לטלפונים של מנכ"לי משרדים ממשלתיים, יתפרסם בקרוב - אך מסקנות ראשוניות חושפות כי ככל הנראה לא נעשו פעולות של ריגול ללא צו. עם זאת, במקרים מסוימים נראה שבוצעה חריגה מגבולות הצו - לצד שאיבה של נתונים שאינם נדרשים

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: חצי שנה אחרי פרסום "כלכליסט" אשר טען כי המשטרה פרצה לטלפונים של מנכ"לי משרדים ממשלתיים בלי צו, דו"ח ועדת הבדיקה המלא בפרשת פגסוס יתפרסם בקרוב - והערב (רביעי) דיווחנו במהדורה המרכזית כי מסקנות ראשוניות חושפות כי המשטרה לא ביצעה שום פעולת ריגול ללא צו, אך כן היו מקרים שבהם המשטרה חרגה מהצו.

הכוונה היא שככל הנראה במקרים מסוימים שבהם ניתן צו לתקופה מסוימת ולנתונים מסוימים, נשאבו נתונים שלא היו צריכים להישאב - אך אלו לא הועברו ככל הנראה לידי היחידה החוקרת, לדוגמה במקרה של חקירת ראש עיריית חדרה ואשתו, שם נשאבו נתונים שלא היו אמורים להישאב.

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

אחת המסקנות של הדו"ח הן שיש לחדד את הנהלים ואת הקישור והתיאום בין המשטרה לבין הפרקליטות. כזכור, במסגרת פרשת הריגול, נחשף בעיתון "כלכליסט" כי המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול "פגסוס" של NSO כדי לרגל אחר אזרחים.

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך התייחס לנושא בפברואר האחרון, אז הפרשה התפוצצה, וטען כי "כמי שהכיר את המערכת מקרוב, לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה, אין לה אחיזה במציאות".