קצין בכיר יעיד בוועדת מירון: כך מטויחים חומרים שעלולים לפגוע במשטרה

בשבועות הקרובים יעלה קצין בכיר במשטרה להעיד במסגרת ועדת מירון, ולחשוף לכאורה כיצד מסמכי מפתח ופרוטוקולים שהכילו פרטים בעלי פוטנציאל פגיעה במשטרה, בלשכת המפכ"ל ובדרג הבכיר ביותר - לא נמסרו לידיהם של חברי הוועדה

זמן צפייה: 00:43

ועדת החקירה לאסון מירון: עם התקדמות הוועדה שקמה עקב האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, קצינים בכירים במשטרה ממשיכים לשפוך אור בכל הנוגע ל-16 אלף המסמכים והפרוטוקולים שהועברו לידי חברי הוועדה מהמשטרה.

בהמשך לכך, קצין בכיר במשטרה יחשוף בעדותו במהלך השבועיים הקרובים כיצד מסמכי מפתח ופרוטוקולים שהיו עשויים לפגוע במשטרה, וספציפית בלשכת המפכ"ל קובי שבתאי והסובבים אותו, עברו שינוי ומנעו מחברי הוועדה את התמונה המלאה.

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

כמו שכבר עלה בוועדה על ידי אחד הקצינים, כאשר נמחקו פרטים מפרוטוקול שבדק את מה שקרה לאחר אסון מירון. מלבד מסמכים, בשבוע הקרוב אמור להגיע קצין נוסף שימסור פרטים על ניסיונות ההסתרה מהוועדה.

כאמור, לדברי גורמים במשטרה חלק מהפעולות מבוצעות על מנת להרחיק את האירוע מלשכת מפכל ומהאחריות על הדרג הבכיר ביותר סביבוקצין בכיר יעיד בוועדת מירון: כך מטויחים חומרים שעלולים לפגוע במשטרה.

כזכור, ראש חטיבת המבצעים במשטרה, תנ"צ שמעון נחמני, העיד מוקדם יותר השבוע בוועדת החקירה לאסון מירון והעביר ביקורת חריפה על המפכ"ל רב-ניצב שבתאי בכל הקשור להתנהלותו לפני ואחרי האסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות המדינה.

קובי שבתאי
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי

בין היתר, סיפר תנ"צ נחמני כי היה מוטרד שבסוף הדיון עם בכירי המשטרה הוחלט על פתיחת ההר למבקרים הרבים, ואף טען כי המפכ"ל שבתאי אמר לו בסיום הדיון "אל תדאג, ועדת החקירה עליי". יתרה מזאת, לדברי נחמני, כאשר המפכ"ל חשד בו בתור מי שמוסר חומרים לוועדת החקירה, הוא זימן אותו לראיון שלאחר מכן דאג להעביר אותו מתפקידו.