ניצב חכרוש לחדשות 13: "פרשתי עקב לחץ משפחתי; במשטרה לא דרשו שאתפטר"

הניצב המוסלמי הראשון במשטרה פרש מתפקידו עוד לפני שנדרש לעמוד מול ועדת הבדיקה שהקים המפכ"ל, וממשיך לטעון שהוא לא מתחרט וכי נהג כראוי בזירת האירוע. "כל נגיעה באדם הזה הייתה יכולה להזיק לו - אני יודע שפעלתי נכון"

זמן צפייה: 04:16

פרשת ניצב חכרוש: הניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל, ג'מאל חכרוש, פרש מתפקידו עוד לפני שנדרש לתת תשובות לוועדת הבדיקה שהקים המפכ"ל. בראיון היום (שבת) לחדשות 13 הוא אומר: "אף אחד לא הראה לי דלת החוצה, המשפחה אמרה לי שעשיתי מספיק".

לדברי חכרוש, הוא לא חש בחרטה בעקבות האירוע, ונהג לטענתו כראוי בזירה: "כל נגיעה באדם הזה הייתה יכולה להזיק לו, ומאחר שאני לא פרמדיק, לא דוקטור ולא אחד שיכול להגיש עזרה ראשונה - אני לא מחכה לוועדה שתוציא את צדקתי, אני יודע שפעלתי נכון".

מאז תחקיר "הארץ", שחשף את התיעוד שבו נראה חכרוש מדלג מעל פצוע בזירת פשע, הופעלו עליו לחצים גם בתוך המשטרה - שאותם הוא מכחיש בתוקף. "אני ישבתי עם המפכ"ל ביום האחרון שבו ביקשתי לפרוש, במשך כמה שעות טובות. אני הסברתי לו את המניעים שלי לפרישה, והוא קיבל אותם".

למרות הביקורת הציבורית, חכרוש מהרגע הראשון דבק באותה הגרסה, ואמר "אני רוצה שהצדק ייצא לאור, אני אמשיך בשליחות שלי - כפי שאני רואה אותה בתפקידי". ועדת בדיקה מיוחדת שהקים המפכ"ל תבדוק לא רק את ההתנהלות של חכרוש בשטח, אלא תגיע גם אל ממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, ותבדוק אם ידע בזמן אמת מה קרה בזירת האירוע וטייח - או שחכרוש לא נתן גרסה מלאה לממונים עליו.

לדברי חכרוש, "הוועדה חיצונית ולא משטרתית, וכאמור פרשתי מלחץ של המשפחה שלי. אני עוזב, גאה במה שעשיתי בעבר - והעתיד יגיד את שלו". חלק מתושבי כפר כנא מסרו כי צמרת המשטרה ובכירים במשטרה הם אלו שהדיחו את חכרוש ופעלו כדי להדליף את הסרטון בתזמון הזה, כי התחיל לטענתם להתערב בעבודה של יחידות אחרות. מוטי כהן קיבל דיווח מחכרוש בזמן אמת על האירוע, והוועדה תבדוק את אופן הטיפול בנושא. המסקנות יוצגו בשלישי הקרוב.

כזכור, מצלמות האבטחה שבמקום האירוע ומצלמות הגוף של השוטרים, תיעדו כי לא רק שחכרוש לא סגר את הזירה באירוע שהתרחש בספטמבר 2020, אלא גם עזב אותה. כשהוא חזר למקום לאחר כ-10 דקות, כבר היו בו כוחות משטרה. מהמצלמות אפשר לראות כי דקה לאחר שחכרוש דילג מעל עמארה הפצוע, קרוביו הכניסו אותו לרכב ב-מ-וו ונסעו למרפאה בניסיון להציל אותו. בזמן הזה, כך נחשף בסרטון נוסף, חכרוש עזב את הזירה במכונית הסקודה שלו.