תיעוד חדש חושף: כך ברח חכרוש מזירת הרצח בכפר כנא

בניגוד לטענותיו אמש של הניצב שעומד בראש האגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית כי הוא טיפל בזירת הרצח בה נכח, סרטון שפורסם ב"הארץ" חושף כי הוא נמלט מהמקום דקה לאחר שדילג מעל גאזי עמארה שנדקר למוות

זמן צפייה: 02:48

ניצב ג'מאל חכרוש, ראש האגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, ממשיך להסתבך. סרטון חדש שמפרסם היום (שלישי) ג'וש בריינר ב"הארץ" חושף כי בניגוד לדברי חכרוש אמש, כי עשה את עבודתו המשטרתית לאחר שדילג מעל גאזי עמארה שנדקר למוות, הוא נכנס לרכבו ועוזב את המקום.

"התפקיד הראשון שצריך לעשות, לסגור את זירת העבירה וסגרתי אותה. תוך כדי, בריצה, הטלפון, אני מתקשר למשטרה ועד שהגיעו, אני סגרתי את הזירה בסוף המדרגות, למטה, סגרתי את הזירה ולראיה, כשבאה המשטרה מצאו זירה נקייה, קלה", טען חכרוש.

מצלמות האבטחה שבמקום ומצלמות הגוף של השוטרים מתעדות כי לא זו בלבד שחכרוש לא סגר את הזירה באירוע שהתרחש בספטמבר 2020, אלא הוא עזב אותה. כשהוא חזר למקוםלאר כ-10 דקות, כבר היו בו כוחות משטרה.

מהמצלמות אפשר לראות כי דקה לאחר שחכרוש מדלג מעל עמארה הפצוע, קרוביו מכניסים אותו לרכב ב-מ-וו ונוסעים למרפאה בניסיון להציל אותו. בזמן הזה, כך נחשף בסרטון החדש, חכרוש עוזב את הזירה במכונית הסקודה שלו.

אתמול, בעקבות הדברים, חכרוש הוצא לחופשה כפויה. גורמים במשטרה אומרים כי רוב הסיכויים הם שהוא כבר לא יחזור לשירות. במקביל מתברר כי ממלא מקום המפכ"ל אז, מוטי כהן, וכלל הקצונה הבכירה ידעו שחכרוש נכח בזירת הרצח ואף נחשפו לצילומי מצלמות האבטחה. כעת, בהוראת השר לביטחון הפנים, נפתחה בדיקה לבחינת הסרטונים והמעשה החמור.

המפכ"ל יעקב שבתאי הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל. שבתאי שוחח עם חכרוש, שביקש ממנו לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה, והמפכ"ל נענה לבקשה.