מח"ש: מפקד תחנת חדרה נחקר גם בחשד לשיבוש הליכי חקירה

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי סגן-ניצב עמית פולק, החשוד באלימות כלפי מפגינים שמחו בסמוך לבית רה"מ בקיסריה, נחקר באזהרה פעם נוספת, לאחר שטען כי מכשירו הסלולרי נשבר, אך הטלפון נתפס ע"י החוקרים מחוץ לביתו

זמן צפייה: 02:43

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) כי מפקד משטרת חדרה, סגן-ניצב עמית פולק, החשוד באלימות כלפי מפגינים, נחקר באזהרה היום פעם נוספת - גם בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

ממח"ש נמסר כי בחקירתו מוקדם יותר השבוע, טען סנ"צ פולק בפני חוקריו כי מכשירו הסלולרי נשבר, ומשכך אין באפשרותו למסור להם אותו. עוד נמסר כי מבדיקות שערכה מח"ש, כדין ובכפוף לצו בית משפט, עלה כי הטענה אינה נכונה לכאורה.

לפיכך, אמש נתפס הטלפון הנייד של סנ"צ פולק על ידי חוקרי מח"ש מחוץ לביתו. עוד נמסר ממח"ש: "נשוב ונדגיש כי טענותיהם של באי כוחו של סנ"צ פולק, לפיהן בוצע חיפוש בביתו לעיני ילדיו הקטינים בשעת לילה מאוחרת - חסרות בסיס". החקירה בעניינו נמשכת.

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, המייצגים את סנ"צ פולק, מסרו בתגובה להודעת מח"ש: "אין אמת בתגובה. סנ"צ עמית פולק תיאר את הדברים באופן מדויק למח"ש ואם הם היו מתאמצים מעט לבדוק אותם, הם היו יודעים זאת. לגופם של דברים, אתמול בלילה חוקרי מחש הגיעו לבצע חיפוש בביתו של סנצ פולק, החיפוש מתועד בוידאו. רק בעקבות התערב.ות סנגוריו, במקום לבצע חיפוש בבית, נתפס הטלפון הסלולרי שלו. כל מהלך הדברים נעשה לעיני רעייתו והילדים. במקום להתנצל על הדרך הפוגענית, מח"ש ממשיכה להפיץ הודעות לא נכונות. מצופה ממח"ש לנהוג אחרת"

משרדי מח"ש
משרדי מח"ש | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, מוקדם יותר השבוע הודיעה מח"ש כי סנ"צ פולק נחקר בחשד לעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה, לאחר שעצר באלימות מפגינים סמוך לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.

ממח"ש נמסר כי "על-פי החשד, עצר סגן-ניצב פולק, יחד עם שוטרים נוספים, ללא סמכות ותוך שימוש באלימות, אזרחים שהציבו על גבי משאית מיצג בדמות דגם של טנק - וזאת לקראת הפגנה שאמורה הייתה להתקיים באותו ערב סמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה".

מפגינים בקיסריה
מפגינים נגד נתניהו בקיסריה | צילום: אלון בנקי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את מח"ש ואמר כי היא "עושה הכול כדי לנסות להרתיע קציני משטרה מלמלא את עבודתם וחובתם לפעול בצורה מקצועית. מח"ש פועלת בהנחיית פרקליט המדינה, שגם רוצה לתפור לי תיק על 'הסתה נגד תושבי עזה'.

"הפוליטיזציה של מח"ש בניצוח היועמ"שית ופרקליט המדינה היא חמורה מאוד, והגיע הזמן שמח"ש תהפוך לגוף עצמאי שאינו כפוף לצמד הפוליטי בהרב מיארה ואיסמן. סגן-ניצב פולק הוא קצין משטרה מצטיין, ואני נותן לו ולשוטריו גיבוי מלא".