בעקבות המחדל: שוחרר למעצר בית העצור שעל פניו הוטבע מגן דוד

ערווה שיח עלי, בן 33 משועפט החשוד בעבירות סמים, שוחרר למעצר בית בעקבות המחדל במעצרו. במשטרה טענו שהחבלה שעל פניו נגרמה משרוכי נעל של אחד מ-16 השוטרים שעצרו אותו - אבל כל מצלמות הגוף שהיו עליהם לא פעלו בעת המעצר

זמן צפייה: 00:19

העצור שבפניו תועדה חבלה בצורת מגן דוד, ערווה שיח עלי, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית בעקבות המחדל במעצרו. שיח עלי, בן 33 משועפאט, נעצר לפני ארבעה ימים ושוחרר על ידי בית משפט השלום בירושלים בעקבות מחדלי המשטרה בעניינו.

בעקבות סימני השאלה שעלו מהתמונה שבה נראה העצור, שעל פניו הוטבע סימן של מגן דוד, במשטרה טוענים שהוא נגרם משרוכי נעל של אחד מ-16 השוטרים - אבל לאף אחד מהם לא הייתה מצלמת גוף שפעלה. אמו של החשוד סיפרה: "הם מצאו סמים, בסדר. אבל למה שלושה רעולי פנים הכו אותו? לקחתי את הילדים והכנסתי אותם לחדר כדי שלא יראו מה קורה. אחר כך הם קשרו אותו בידיים והרגליים בסלון  - ואז התחלנו לשמוע מכות חזקות מאוד".

במשטרה מסרו כי "בהמשך לפרסומים מגמתיים ומעוותיים בהן טענה להתנכלות על רקע גזעני לעצור אלים בעבירות סחר בסמים, להלן עובדות המקרה: במהלך חיפוש על פי צו בבית החשוד במחנה הפליטים שועפאט, נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות גדולה שלא לצריכה עצמית (למעלה מק"ג חומר החשוד כחשיש, אקסטזי, מתאדון ועוד). בשלב מסוים, הוסיפו במשטרה, החל החשוד להשתולל, תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו תוך שנדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו שבוצע כחוק".

"בשל התנגדותו האלימה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר על פי סמכות עד שהליך המעצר הושלם. על פניו של החשוד נראית חבלה שדומה למשולש ומקורו ככל הנראה בפריט לבוש של אחד השוטרים". פרטי המקרה הועברו למחלקה לחקירת שוטרים - שם אמרו כי "הפרטים בבדיקה".

משרדי מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים
משרדי מח''ש | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

עו"ד אכרם אבו לבדה, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר אתמול: "מדובר במקרה חמור של אלימות שוטרים. 16 שוטרים הגיעו לביתו של החשוד, ובאופן תמוה כל מצלמות הגוף של השוטרים לא פעלו ולמשטרה אין הסבר לכך. עיניו של החשוד כוסו והוא הוכה בצורה ברוטאלית. גרסת המשטרה, שלא הועלתה בדיון אלא רק לאחר הפרסום, מעלה שאלות ותהיות רבות. אנו מצפים שמח"ש תקיים חקירה מקיפה ויסודית כדי לחקור את המקרה החמור".