דיון סוער בצמרת המשטרה: "חייבים לממש את מדיניות השר"

ברקע המהפכה המשפטית והדחת מפקד מחוז ת"א מתפקידו, המפכ"ל כינס את הניצבים הבכירים לישיבה סוערת, אשר במהלכה אמר ראש אגף החקירות כי "הרפורמה המשפטית היא איום על מערכת המשפט" - ובתגובה סגן המפכ"ל תקף: "התבלבלתם, חייבים לממש את מדיניות הממשלה"

זמן צפייה: 02:18

דיון סוער התפתח היום (שני) במהלך ישיבת הסגל הבכיר של המשטרה בעקבות תהליכי חקיקת המהפכה המשפטית, העימותים עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואירוע הדחת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו. במהלך הדיון אמר ראש אגף החקירות במשטרה יגאל בן שלום כי "חייבים לשמור על בית המשפט מכל משמר".

הישיבה החלה בהתנצלות של המפכ"ל קובי שבתאי בפני ניצב אשד "על הדרך שבה הדברים נעשו". אשד לא קיבל את ההתנצלות ואמר לשבתאי כי "יש התנצלות טכנית ויש מהותית. טכנית אתה מתנצל, מהותית אתה ממש לא".

ניצב עמי (עמיחי) אשד
מפקד מחוז ת''א ניצב עמי אשד | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

Whatsapp Image 2023 03 13 At 1
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהמשך הדיון עבר למהפכה המשפטית והליכי החקיקה כשראש אגף חקירות ומודיעין אמר כי "הרפורמה המשפטית היא איום על מערכת המשפט, חייבים לשמור על בית המשפט מכל משמר. חייבים לקיים את מדיניות בית המשפט".

בתגובה, סגן המפכ"ל דוד ביתן התערב: "התבלבלתם, יש שר. מישהו בחר את השר. חייבים לממש את מדיניות השר והממשלה. אני שמח שסוף סוף מישהו מגיע עם יוזמות ומביא לנו המון כסף, ותקציב של 9 מיליארד". ראש אגף תכנון דני קריבו הגיב לכך: "שיפסיק לנופף ב-9 מיליארד שקלים".

ניצב דוד ביתן, סמפכ''ל המשטרה
ניצב דוד ביתן, סמפכ''ל המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

ברקע הדברים, עלתה השאלה מי יחליף את ניצב אשד בתפקידו כמפקד מחוז תל אביב בעוד חודש וחצי. שבתאי מעוניין למנות את מקורבו, מפקד מג"ב אמיר כהן. בן גביר לעומתו רוצה מישהו אחר ומעלה כמועמד את מפקד מחוז חוף יורם סופר - שהתנגש בעבר לא מעט עם שבתאי. שם נוסף שעולה הוא מי שהיה המזכיר הביטחוני של השר, ניצב אלי כזרי.

בנוסף, מוקדם יותר פורסם כי בישיבה ביקש המפכ"ל מהניצבים שלא לשוחח עם השר בן גביר ללא ידיעתו וכי אם השר מתקשר, לברר אם הדבר עבר דרך שבתאי קודם. בתגובה העלה בן גביר ציוץ לטוויטר שבו הוא רומז שהוא נפגש עם שוטרים.