חשד: דרכונים דיפלומטיים הונפקו שלא כחוק, גם ליאיר נתניהו

פרסום ראשון: חוקרי להב 433 פשטו על מטה משרד החוץ בירושלים והחרימו ממנו מסמכים. במשטרה חושדים שבמשרד הנפיקו דרכונים דיפלומטיים בניגוד לחוק, למי שלא היו זכאים להם - בהם יאיר נתניהו. שר החוץ לשעבר אלי כהן צפוי להיחקר במסגרת הפרשה

זמן צפייה: 02:36

פרסום ראשון: בתום חקירה סמויה שניהלה המשטרה, חוקרי להב 433 פשטו היום (רביעי) על מטה משרד החוץ בירושלים. הבוקר הגיעו למשרדים החוקרים כשבידיהם צו חיפוש, ערכו חיפושים במשרדים והחרימו חומרים שונים, בחשד כי במשרד הונפקו דרכונים דיפלומטיים שלא על פי הנהלים - כולל לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.

החקירה שמתנהלת קשורה לתקופה של שר החוץ הקודם אלי כהן. במסגרת החקירה, המשטרה בודקת את הנפקתם של דרכונים למספר עובדי ציבור, ובנוסף גם את הדרכון הדיפלומטי שהונפק לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו.

שר החוץ אלי כהן
השר אלי כהן | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

פרשת הנפקת הדרכונים עלתה במהלך החודשים האחרונים, לאחר שכתב "הארץ" גידי וייץ חשף כי תחת הוראתו של כהן הונפקו דרכונים דיפלומטיים לגורמים שונים, בהם חברי ליכוד, בניגוד לדעה המקצועית במשרד. עוד דיווח וייץ כי הונפק דרכון גם לנתניהו הבן בניגוד לנהלים, המאפשרים הנפקת דרכון דיפלומט לילדיו של ראש הממשלה עד הגיעם לגיל 18.

כהן התייחס אז לאותן הטענות וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשיא המלחמה החליטו גורמים אינטרסנטיים להציף החלטות ישנות על הנפקת דרכונים, ומכיוון שיש הרבה פייק מציע לעשות סדר: מי שאושרו לו דרכונים על פי הנהלים הם: שלושה ראשי רשויות בלבד שבתוקף תפקידם אחראיים על קשרים בינלאומיים. הם מצטרפים לראשי ערים אחרים שאושרו להם דרכונים בתקופות שונות, כמו ראש עיריית תל אביב. לגבי יאיר נתניהו, האישור ניתן בחודש ינואר! משיקולי אבטחה".