10 חשודים, בהם שוטר מהדרום, נעצרו בגין הברחת סיגריות דרך הים

העשרה, בני 30-50, נעצרו בתום חקירה סמויה, ובהם שוטר מהמחוז הדרומי ובת זוגו החשודים בהברחת מוצרי טבק בשווי של מאות אלפי שקלים

תפיסת הטבק שהוברח
תפיסת הטבק שהוברח | צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים פתחה בחקירה לאחר ששוטר מהמחוז הדרומי נעצר יחד עם עוד עשרה חשודים, בגין הברחת אלפי מוצרי טבק לשטחי ישראל דרך הים, בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים.

במח"ש אמרו כי "על-פי החשד, השוטר היה מעורב בפעילות של הברחת סיגריות דרך חופי אשדוד בתמורה לתשלום כספי. במסגרת החקירה נעצרה גם בת זוגו של השוטר. נציין כי אזרחים נוספים המעורבים בפרשה נעצרו על ידי המשטרה". הבוקר יובא השוטר להארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון.

מהמשטרה נמסר: "במהלך החקירה הסמויה, חשפו חוקרי הימ"ר את זהותם של מספר תושבי הדרום והמרכז, שלפי החשד חברו יחד לביצוע ההברחות, באמצעות כלי שיט שעמם נהגו לצאת למדינות בחו"ל, ולשוב ארצה כשעל הסיפון טובין וטבק מוברחים, והכנסתם בצורה מתוחכמת לשטחי המדינה, ללא כל הצהרה או פיקוח, בניגוד לחוק".

משרדי מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים
משרדי מח''ש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נמסר מהמשטרה: "בימים האחרונים עלה החשד כי החשודים עומדים לבצע הברחה נוספת, והיחידה המרכזית בלכיש נערכה בפעילות סמויה בתווך הימי, שהובילה לאיתור כלי שייט שנמצא בשימוש החשודים, באמצעותו שבו הלילה בהפלגה מיעד בחו"ל, ועם עגינתם בארץ, הם נעצרו ע"י שוטרי ימ"ר לכיש בסיוע יחידות מחוזיות וארציות בהם המערך האוירי של המשטרה, וכוחות צה"ל, בקריות השליטה של פלגת השליטה בזירת אשדוד שלקחו חלק במאמץ הגילוי והזיהוי המשותף לכוחות זרוע הים והמשטרה, והכוונת הכוחות לכלי השיט. הכלי נעצר ע״י משטרת ישראל לאחר מאמץ גילוי וזיהוי משותף של כוחות זרוע הים ומשטרת ישראל. כמו כן נתפסו מאות חבילות המכילות לפי החשד מוצרי טבק מוברחים".

תגובת משטרת ישראל: "חומרי חקירה ראשוניים בעניינו של השוטר הועברו למחלקת משמעת בשעה האחרונה. עם למידתם ולאחר קבלת עידכון בדבר הבקשה למעצר- יישקלו אמצעים מנהליים כמקובל".