שוטרים שפיזרו מסיבה לא חוקית בצפון הותקפו - וירו באוויר

מארגני מסיבת הטבע עוכבו לחקירה ע"י צוות שוטרים שהגיע למקום בעקבות תלונות מתושבי היישוב מגדל הסמוך לכנרת, אודות רעש מוגזם שמגיע משטח פתוח. כשניסו לעצור צעיר נוסף שעורר את חשדם החלו חלק מהמבלים להשליך לעברם חפצים ואבנים, והם הצליחו לחלץ את עצמם במקום רק לאחר שביצעו ירי מהאוויר • תיעוד

זמן צפייה: 00:26

שוטרים שהגיעו אתמול (שישי) לפזר מסיבת טבע בלתי חוקית שנערכה ליד היישוב מגדל הסמוך לכנרת הותקפו על ידי צעירים שהשליכו לעברם חפצים ואבנים, והצליחו לחלץ את עצמם מהמקום רק לאחר שירו באוויר.

המסיבה החלה ככל הנראה בלילה שבין יום חמישי ליום שישי, ולפנות בוקר התקבלו במשטרה תלונות מתושבי מגדל על רעש מוגזם שמגיע משטח פתוח. צוות שוטרים שנשלח לאזור איתר את המסיבה, בה השתתפו עשרות צעירים, אשר חלקם לדברי המשטרה היו שתויים ומסוממים.

השוטרים איתרו את מארגני המסיבה ועיכבו אותם לחקירה ללא התנגדות, תוך שהם מפסיקים את המסיבה ומחרימים את ציוד ההגברה. כשסרקו את השטח על מנת להודיע למשתתפים כי המסיבה הופסקה, הבחינו השוטרים בצעיר שעורר את חשדם, ובמהלך מעצרו החלו חלק מהצעירים להתפרע.

ארבעה מהצעירים שהתפרעו נעצרו, וחקירה נפתחה על מנת לאתר משתתפים נוספים בהתפרעות. לדברי המשטרה, מארגני המסיבה צפויים להיקנס באלפי שקלים בשל קיום האירוע ללא סידורים מתאימים להבטחת שלום המשתתפים ורישיון כדין.

מסיבת טבע בכנרת
מסיבת טבע בכנרת (ארכיון) | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

תושבת אשדוד שהייתה במסיבה סיפרה: "הגענו בסביבות חצות. המסיבה היתה אמורה להיות עד 14:00 ביום שישי. המקום התמלא לאט לאט. לא הפרענו לאף אחד. רקדנו. לא היו בעיות. בלילה הגיעו שוטרים, הסתכלו, עשו בדיקות. הייתה אבטחה. ב-09:00 השוטרים החליטו שמפסיקים את המוזיקה והורסים את המסיבה. עשו סתם חיפושים על אנשים. להבנתי, המסיבה הייתה מאושרת".

הערב, עם צאת השבת, שוחח מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי עם השוטר שנאלץ לירות באוויר. המפכ"ל שיבח את השוטר - ואמר: "כל מי שהיה מעורב בתקיפת השוטרים יעצר ומשטרת ישראל תמצה איתו את הדין".