הונאת ענק במטבעות קריפטו בעשרות מיליונים: 3 חשודים נעצרו

יחד עם השלושה עוכבו כמה חשודים נוספים במסגרת חקירה סמויה שניהלה המשטרה יחד עם רשות המסים ומשטרת צרפת. לפי החשד, נגנבו בין היתר מיליוני אירו מאוצר המדינה הצרפתי והועלמו רווחים בהיקף עשרות מיליונים

המטבעות הדיגיטליים כובשים את שוק ההון
מטבעות דיגיטליים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 יחד עם יחידת יהלום ברשות המסים עצרו שלושה חשודים בגין הונאת ענק והלבנת הון בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. שלושת החשודים יובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה, שבמסגרתה עלה חשד כי השלושה התארגנו באופן שיטתי להלבין כספים מחו"ל ומישראל תוך שימוש במטבעות דיגיטליים בפלטפורמות שונות כדי לטשטש ולהסוות את זהות בעלי הכספים והתנועות.

בין היתר התמקדה החקירה בחשד להונאה רחבת היקף כלפי אוצר המדינה בצרפת שהתבצעה מישראל ונגנבו לפי החשד מיליוני אירו תוך הלבנת הכספים באמצעות המרתם למטבעות קריפטוגרפיים. עוד נחשד כי הרווחים הועלמו מרשות המסים ובוצעו עבירות מס שונות בהיקפים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים.

להב 433, חקירות, משטרה
משרדי להב 433 | צילום: פלאש 90

על פי חשד יחידת הסייבר, החשודים בישראל ידעו להמיר את הכספים שהושגו במרמה מהרשויות בצרפת לכסף נזיל. למעשה, בתקופת הקורונה קבוצות נוכלים הונו את הממשלה הצרפתית כשדיווחו על עסקי קש שמגיעים להם תגמולי על העסקת העובדים.

כך הוציאו במרמה מאות מיליוני אירו שהועברו לחשבונות בנקים. החשודים מישראל ידעו לקחת את הכסף מהבנקים לרכוש מטבעות וירטואליים ברחבי העולם ובסופו של דבר לקבל את הכסף במזומן עבור חברי הרשת.

לפנות בוקר נעצרו שלושה חשודים מרכזיים ועוכבו לחקירה כמה חשודים נוספים בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירות מס לרבות השמטת הכנסה במזיד. החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים, היורופול ומשטרת צרפת, ובליווי מחלקת הסייבר והמחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה.