כתב אישום חמור: סחט באיומים את קרוב משפחתו על רקע צוואה

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 חשפה פרשת סחיטה באיומים במסגרתה חבר בארגון פשיעה ניסה לסחוט מקרוב משפחתו רכוש שירש בצוואה, תוך איומים וסחיטה חמורה. הפרקליטות הודיעה על הגשת כתב אישום נגד החשוד ונגד אדם נוסף שהשתתף בסחיטה לכאורה

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 חקרה סדרה של אירועי סחיטה באיומים נגד חשוד המשתייך לארגון פשיעה, שדרש לרשת צוואה מקורבן הסחיטה - שהוא קרוב משפחתו. היום (שני) הודיעה הפרקליטות על הגשת כתב אישום שמכיל עבירות סחיטה באיומים, נזק לרכוש ואיומים, בנוסף לבקשת מעצר עד תום ההליכים, נגדו ונגד חשוד נוסף.

החקירה נפתחה לאחר התלונה שהגיש קורבן ממרכז הארץ שטען כי קיבל איומים מקרוב משפחתו, המשתייך לארגון פשיעה ודרש ממנו לקבל לידיו רכוש שהקורבן ירש, בין היתר דירה בתל אביב, חשבון בנק ורכב.

דירה בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

החקירה, שארכה כחודשיים, העלתה כי החשוד סחט באיומים עם אדם נוסף מהקורבן את משיכת הצוואה שהוגשה לרשם לענייני ירושה על מנת שהחשוד יוכל לשנותה ולזכות בה בעצמו. במהלך הסחיטה החשוד נקט בפעולות איומים רבות כלפי הקורבן וזוגתו ואיים כי עליה כי "בן זוגך רק מסבך את העניינים, תנסי לתפוס אותו, שיימשוך את הצוואה ואפשר לזור להיות משפחה וחברים. הוא רק מחמיר את המצב שיהיה יותר גרוע, נשבע לך חבל לו".

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: משה שי, פלאש 90

בנוסף החשוד אמר לקורבן: "תראה מה קורה לאדם שלא משלם לי, אם לא תמשוך את הצוואה מחר אתה בבעיה" ואף הגיע אל ביתו, שבר את מצלמות האבטחה באמצעות פטיש וצעק לו שייצא החוצה מהבית.